Att köpa eller att inte köpa, det är frågan.

Idag satt jag och kollade på internet. Och jag vill ha photoshop. Frågan är då, ska man köpa photoshop till denna datorn? Investera i en mac? Ska man köpa bara photoshop eller investera i en eventuell karriär inom digital design och köpa ett paket som innehåller PS, illustrator (sjukt bra prog), after effects (för videor, använder det i Comp. graph) Premiere (kan göra egna filmer där, video redigering), flash och soundbooth (för ljud)

Köper man bara ps, är det $199 med student discount. Köper man alla är det $449... En mac kostar runt $1100. Vad ska jag göra, investera eller inte? Jag vill inte, inte ha PS, that's FOR SURE, och  de andra vill jag jättejättegärna ha med... buhu

Idag hände två saker som jag tykcer är värda att nämna.

1. kommer till min träning. Har sjukt tajta muskler i nacken, eller mer de som håller halsen och huvudet på plats, de trekantiga, bakom nyckelbenet, om ni vet vilka jag menar. Går till the athletic trainer, inte många skolor som har en sån. Han är där vajre dag från halv 3 till 7 och lindrar ben, ger is, värmekuddar, massage... med mera med mera. Gick för att få en värmekudde och sen massage. Hade bytat om men hade på mig en tröja, känns slightly awk att gå in där i baddräkt när alla typ baseballkillar och alla friidrottare är där för att få tejp. De flesta gick. Sen så han att jag skulle ta av min tröja och lägga mig på magen, vilket jag gjorde. Sen satte han igång radion och de pratade, sen började de spela Marvin Gaye's låt let's get it on, gaaaaaaaaaaaanska opassande när jag ligger där mer än halvnaken och ska få massage... anyway

2. En tjej i mitt simlag hade en tubtopsklänning på sig idag. Hennes bästa vän hade världens vringning.. HON (med tubtop) blev tillsagd av rektorn att ta på en kofta, men hon hade ingen så hon fick school service hours. Så nu måste hon typ städa eller något, för att hon hade en tubtop. BARA för det står i dresscoden. Jag menar, man får ha världens urringning med spagettiband, men utan band (även fast att det inte är alls lika utmanande) anses olämpligt och distraherande.... Hur tänkte de där?

Idag tog jag även foton på en snigel. Visste ni att de lyfter på sin "svans" och läcker ut små pölar? Det visste inte jag innan idag.


Kommentarer
Postat av: SpongeBobSquarePanties

Men herregud kvinna! Varför köpa? thepiratebay.org för fan. Jag laddade just hem ps cs5 till min Mac och det är helt amazing.



Och jag kan rekommendera Apple med alla Adobes produkter. Seriöst, det är heaven!!

2010-05-11 @ 08:20:13
URL: http://engblom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0