Every 15 minutes

.....someone dies as a result of an alcohol related colission.

Detta är vad vi på min skola hållt på med de senaste 48 timmarna..

Igår simulerade de en olycka och var 15e minut hamtades elever ut fran klassrummen och kom tillbaka, vitmalade as "the living dead". Olyckan som simulerades var verklig, nar det var fem min kvar pa lektionen innan lunch kom det ett 911 call i hogtalarna som sa att det var en bil crash. Alla gick ut och satte sig for att se olyckan. En kille lag "dod", blodig genom vindrutan tva tjejer var i den andra bilen ocksa blodiga. Ambulansen, brandkaren, polisen var dar. Brandkaren klippte av taket pa bilen med tjejerna i. En helikopter kom och hämtade en av tjejerna som senare dog på sjukhuset. Killen som satt i passagerarsätet dog direkt, och andra tjejen blev förlamad från midjan ner. Killen som spelade the DD, åkte till riktigt fängelse, satt där, blev förhörd och genomsökt. (förra året när de gjorde detta hade den killen knark i sin plånbok, så det slutade med att han blev arresterad på riktigt, vilket pucko). 4 personer från filmklassen filmade allting helikopterfärden, sjukhuset, när de dödsförklara, när de berätta för föräldrarna att deras barn hade dött (de visste att det var på låssas) när de körde den döde till obduktion och in i ett sånt kylskåp, fängelset. ja allt. och den filmen fick vi se idag... Efter filmen sjöng en tjej amazing grace i de dödas ära, och sen kom de in och la rosor på kistan.. 28 elever "dog" igår och de spenderade natten på ett hotell, borta från sina föräldrar. De skrev brev till dem och dessa fick vi höra idag. Två föräldrar och två elever läste sina brev och typ alla in the gym grät.. Att se eleverna till föräldrarna som läste breven var det jobbigaste. De var helt knäckta, men det hade jag också varit om mina föräldrar läst ett brev like that... Det var så sjukt känslomässigt och jag ville bara hem och krama mina föräldrar efter det, men nej de är inte här och kunde inte ringa heller för det var typ mitt i natten för er...
Usch asså, don't drink and drive, that's all I have to say...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är min värsta mardröm att något sånt eller något annat hemskt skulle hända dig eller Felicia!

Det låter som om "övning" var profsigt utförd. Lättare att sätta sig in i än att bara se en "vanlig" film.

Don`t drink and drive!

Här skiner vårsolen, äntligen. Snön är borta från vägarna men ligger fortfarande kvar på gräsmattan och som snöhögar men det har gått snabbare än vad jag troddet att bli av med.

Var rädd om dig när du har roligt!



Älskar dig!



Puss och Kram mamma

2010-03-13 @ 14:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0