Hej Cali, igen...

Nu är jag här igen och det var med blandade känslor jag lämnade ängelholm. Var inte på långa vägar lika jobbigt som förra gången så det var skönt. Att ha ett gäng underbara här väntades på mig var också en förbättring gentemot första gången då jag kände typ, ingen...

Resan för er som undrar gick mot alltförväntan asbra, jag hade inga major set backs, förrutom förseningen på en och en halv timme i Amsterdam, och att jag valde den längsta kön när man skulle genom tullen här. Och nu för er som tyckte att det lät spydigt, det var inte meningen. Allt annat gick liksom bra, incheckning, passkontroller, bagaget låg på bandet när jag skulle hämta det (iofs för det tagit sån fruktansvärd tid i tullen, men ändå. min kommer ALLTID sist) Skillnaden med denna resan jämfört med de andra var att jag inte hade någon assistans. Kände mig genast mycket mer ensam men det gick bra, lite tråkigt gå runt på flygplatsen vid 5 bara när inget har öppet...

Läste lite av en bok som min kära fader tjatat på mig i ett halvår att jag skulle läsa. När jag inte gjorde det, tog han saken i egna händer och köpte den i julklapp till mig. Men den verkar faktiskt bra, inte superduper bra, men helt okej liksom. Tog även tillfället i akt och kollade lite filmer, kollade the Time Traveller's wife, Forgetting Sarah Marshall, The Ugly Truth, Fame och a ghost from a girlfriend's past eller något sånt... 

Nar jag kom fram till San Rafael, typ vid 5 duschade jag och sen vid 6 akte vi till MC for att kolla basket mellan de tva for denna sasong obesegrade rivalerna Redwood Giants och MC Wildcats. Traffade Lisa och co dar sa jag satt med dem. Matchen var bra och jag vill saga att den slutade 63-34 till giants (ofc) men damn vad MC klacken var hogljudd. Och sura blev de nar de markte att de holl pa att forlora. Borjade skrika let's play football da deras skola har ett asbra lag, men vad det hade att gora med basketmatchen som pagick fattar jag inte. Sen nar redwood skrek scoreboard svarade de med college, fast att redwood kommer in pa samma college som MC gor. Sen fick de for sig att gud var pa deras sida, deras skola heter Marin Catholic och ar en privat katolsk skola. Redwood fansen svarade da med DeMarque is god, den kanske mest vardefulla spelaren i redwoods lag. Kul at the time, nu angrar jag lite att jag skrev det men skitsamma... 

Idag har jag varit med Tom&Bette-lee. Vi akte och at brunch, sen vidare till Gretchen's dar drack en kopp kaffe och skypa litesen vidare till en bokaffar dar Tom kopte Eclipse till mig och ett team edward bokmarke haha. I boken skrev han aven, "For my darling Michelle. Eternally. Edward.", lustig som han ar haha. Kopte aven en bok som heter Freakonomics, som handlar om tja, jag vet inte, nagon sa den var bra sa jag korde pa den. Nu sitter jag har och vantar pa att lisa och sami ska hora av sig (lite annan betydelse nar man inte kan skriva 'o' haha), men de verkar vara sjukt sega ikvall. 

Jag har forovrigt tankt att bli mycket battre pa att blogga. Inte sa mycket for er skull som for min egen, det blir nog kul att ha om nagra ar och om jag inte gor det bra kommer jag angra det. Sa mer blogg och mindre facebook och skype. Facebook har jag suttit pa nu aldelles for lange, uppdaterat startsidan typ 7 ganger... Kanske dags att ga och norda sig med boken jag fick...
Ja sa far det bli.

PEACE
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Kul att höra från dej igen!

2010-01-10 @ 08:57:18
Postat av: Felicia ;)

Hej miche va kul att du fick boken den är bra så jag hoppas att du också tycker det.. Poss o kram

2010-01-10 @ 14:55:28
Postat av: bjär

fattade inget av det du beskrev från matcherna ;)



kan ju berätta för dig att skolan redan suger (tio minuter in på matten insåg jag att enda anledning till att jag tyckt det var någorlunda roligt innan var helt klart på grund av pelle), och jag längtar redan till nästa lov. kylan börjar också gå mig på nerverna lite smått. så jag hoppas du har det gött där borta i värmen, saknar dig michmach <3

2010-01-11 @ 21:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0