Nya äventyr

Duktig som jag är, följer jag min sjukgymnastik och är även ute och går varje dag. Men, för några dagar sen kände jag att den vanliga rundan var fett tradig. Så istället följde jag en stig. Stigen ledde uppåt, in mot skogen, men istället för att gå mot skogen fortsatte jag på en mindre stig som 50 meter längre upp visade sig vara en återvändsgränd. Gick då tillbaka och in i skogen. Gick i skogen i sådär en tjugo minuter innan jag började fundera över vad som faktiskt bor i skogen, detta är inte lilla ofarliga skåne... Att Michael Jackson's the way you make me feel (med det djurlätet i början) började, gjorde inte saken bättre. Tog mig ner till vägen och sen traskade jag hemåt. Väl hemma berättade jag för juliana om min runda men på henne lät det inte som att det var någon fara, där finns bara coyotes. Prärievargar, på svenska. Hon sa att de är farliga men att de FÖRMODLIGEN inte  kommer attackera, förrutom om de är 6-8 st, då kanske jag skulle få problem.... gött att veta

Bestämde mig iaf för att gå i skogen igen men istället för att ta vägen ner efter 20-25 min, fortsatte jag att gå uppåt. Följde stigen, gick över en ranglig bro, under några träd och vad ser jag? Jo en fet lurvig svns i en buske längre fram. Visste itne hur lång den vägen var så vände och gick med raska steg tillbaka och ner... Berättade vad jag sett för Joey, och han bara hahaha kul, du googla dem innan du gick. Så jag bara nej, så han bara ojdå....
Vet inte om jag borde gå i den skogen mer, finns det en finns det flera och they usually travel in packs...

Kommentarer
Postat av: bjär

hahaha, kul att han trodde du googlat dem ;)

2010-02-03 @ 08:11:27
Postat av: mormor

Det låter lite läskigt med prärievarg. Var försiktig! Har du hunden med dej? duktigt av dej att vara ute och promenera dagligen. Det gör nytta!

Kram

2010-02-03 @ 14:54:46
Postat av: Mamma

Vad bra att du tränar varje dag! Fortsätt med det.

Här pulsar vi fram i halvmeter med snö. Det bara kommer mer och mer :-(

Kramar mamma

2010-02-03 @ 21:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0