Born on third and thinks he hit a triple.

Detta kommer att bli ett megalångt inlägg, bara så ni är beredda på det. Tänkte berätta om resten av min hawaii resa men ville bara berätta en sak.

Jag vet att jag tjatar om hur mycket pengar det finns här men jag har inte direkt bevisat det eller vad man ska säga. Det finns en kille i min yearbookklass, han har de dummaste åsikterna, han tror han har såå många rättigheter och inga skyldigheter. Han tycker att alla ska klara sig själva, mega kapitalist osv där av titeln Born on third and thinks he hit a triple. I baseball är det typ sjukt bra om man hit a triple, typ man klarar att springa till 3e basen, och han tror att han gjorde det men i verkligheten föddes han in till sin livsstil, if that makes sense. Anyway. För några år sen var han på mtv, för vad? Jo, MTV teen cribs. Här är länken, ni måste kolla, asså på riktigt... Det är det första huset som visas... (Länken är här under, men den är vit, ni ser den om ni markerar den)
http://www.mtv.com/videos/teen-cribs-season-1-ep-8-boyds-and-jennifers-cribs/1613732/playlist.jhtml#more

Såå back to oahu och hawaii. Sist jag skrev var i onsdags och nu är det tisdag. Dåligt dåligt, nästan en vecka! En snabb sammanfattning av vad vi gjorde resten av veckan.

Torsdag - Åkte tillbaka till turistdelen av Oahu, Waikiki men denna gången hade vi med oss ALLT, dvs inkl solskyddsfaktor och handdukar. Vi hade även med oss surfingbrädor som vi lånat från några vänner. Audrey berättade hur man paddla och ut paddlade vi, men sen berättade hon inte direkt hur man skulle göra så där låg jag, ute till havs, inte en blekaste hur man surfar och innanför bröt vågorna, inte små skälderviken vågor, här snackar vi big, hawaiivågor... Lite panne fick jag när jag insåg att enda sättet för mig att ta mig in MED bräda var att surfa på vågorna. SÅ tog mitt mod till fånga och började paddla. Fångade (?) några vågor och lyckades ställa mig upp, jag tror att jag hade kunnat bli en amazing surfare om jag övat. Efter surfingen åkte vi till the universtiy of Hawaii för Audrey blev intagen och när vi ändå var där passade vi på. Fick en guidad tur, och usch. Allting var grått och stenigt och såg kemilokalerna, shiiiiiit vad bortskämmda vi är hemma är allt jag har att säga. Tillbaka till Kailua där vi gick till ett pizzaställe med sjukt god pizza. Där kom en kille fram och frågade om vi ville komma till hans klubb på kvällen och vi är inte de som är dem så vi tog emot hans kort och lovade att vi skulle ringa senare. Åkte till Maunakeas hus och berättade om klubben som tydligen var på hotel street. När vi fråga om han ville joina berättade han vilket skumt område den låg i. Jag och Audrey tänkte ähh, kan väl inte vara så farligt så vi körde dit för att bara kolla området och OMG. Vi låste dörrarna och körde därifrån likafort igen, det var det skummaste kvarteret ever. Två polisbilar med poliser i parkerade längs gatan, utifallatt, hemlösa låg i sina spyor mm mm.... Istället drog vi tillbaka till waikiki och var turistiga. Gick runder och bara chilla i värmen, pretty great. Någon visslade bakifrån så vände mig om av reflex då säger killen; come here, daddy won't bite. sjuuukt creepy.

Fredag - Fixade vad vi behövde fixa för vi hade spenderat vår sista natt in the B&B. Åkte hem till Kelly där vi lagade fried rice, sjuuukt gott, alyssa kom och joinade oss för lunch för hon hade skola, så det var trevligt. Efter fried rice chillade vi bara och sen åkte vi till Yomama där vi träffade Audrey's vänner Akela, Kayla och hennes syster. Åkte tillbaka Maunakeas och hämtade honom sen gick vi med Haley till en volleyboll match. Åkte tillbaka och jag och Audrey åt middag. När vi sitter och väntar på att betala går bordet bredvid och en kille stannar och lämnar en lapp som säger; I'm matthew, I wanted to come over but I didn't want to be rude, call me. och hans nummer hahah, fett kul. Det awkward part tho var att när vi hade betalat och var redo att gå, då står de fortfarande i dörren och väntar på god knows what. Så vi var tvugna att passera dem, awwwk. Åkte till Maunakeas och kollade white chicks, den filmen blir roligare varje gång man ser den haha. 

Lördag - Vaknade hos maunakea, åkte till kellys för frulle för maunakea var tvungen att fixa massa inför balen. Jag och audrey låg på stranden i kailua i någon timme och sen gjorde vi våra sista ärenden innan hemfärd. Åkte till yo mama för en sista gång. När vi sitter där och äter vår yogurt pratar varken jag eller audrey på typ fem minuter. Sen börjar vi säga någon i mun på varandra.
m - what were you saying?
a - I never get enough toppings for my yogurt
m - Really Audrey? We've haven't talked for like five minutes and that's all you have to say?
a - yeah, but i like it how we're comfortable not talking though, that's a true friend... the one's you don't have to talk to. (hon sa det som de man slipper prata med, inte de som man inte behöver prata med... det var kul)
Åkte till the Udown store. Udown är typ som jackass och sånt men det är ett U med en pil i, och man sätter dessa klistermärkena överallt, typ på vägskyltar och platser som är svårtillkomna (är det ett ord?) och det bertyder typ are you down to do this... Köpte en Tshirt och sen åkte vi tillbaka till Kellys hus där förberedleserna för balen var i stor gång (kan man säga så? (åhhh petti)). Hjälpte Kelly med smink och hår och sen åkte de till balen. Jag och Audrey ville inet gå till balen men vi åkte till Waikiki efter och var med dem i deras hotell. En tjejs föräldrar hade hyrt ett stort hotellrum så vi chillade där och pratade och lärde känna folk. Träffade nya utbytesstudenter där, utbytesstudent I hawaii, fatta nice. En tjej var från Schweiz och en annan från Italien, de var nice. Hade en trevlig kväll men det blev tidig uppgång för klockan 12 gick vårt plan och vi var tvungna att lämna tillbaka bilen etc..

Summa summarum så har det varit ett uuuuunderbart vårlov! Jag kan inte ens beskriva hur bra det har varit men nu någon dag tänkte jag ladda upp bilder så att ni kan se. Tills dess får ni nöja er med detta mega mega megalånga inlägget.....Och en bild på mig shaka-ing!





(Om ni palla läsa allt, är jag mycket imponerad, för det gjorde inte jag)


Kommentarer
Postat av: PappaP

Ja, pallade läsa allt... imponerad??

Kul att läsa... och jag tänkte på Johanna B. Hon kommer att älska Din berättelse för Du har verkligen skärpt Dig och blandar inte alls in engelskan längre... hmmm eller.. hehe

Och så vi vill se fler bilder.

Kramar

/PappaP

2010-04-21 @ 08:18:08
Postat av: spralle

är det han som pratar som att hans tunga är för stor för munnen?

2010-04-21 @ 15:39:29
Postat av: bjär

haha, "johanna b". men ja, jag läste också allt och jag är imponerad av ditt språk ;) du verkar ha haft ett grymt lov, jag hade också velat dit!

2010-04-22 @ 14:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0