Weird thing of the day

Weird har blivit mitt ord sen jag kom hit, jag använder det hela tiden. Inte för att det är coolt att säga weird eller så utan bara för att allt är annorlunda och weird. Idag har det hänt två konstiga saker som båda är the weird thing of the day, enligt mig.

1. Joey tycker inte om choklad, speciellt inte choklasglass, han skulle hellre äta något äckligt som en skål kål rather than en skål chokladglass....

2. Hemma finns det ju också åldersgränser på filmer, men inte som här. Typ american pie, om du vill se den på bio är det 17års-gräns = JAG HADE INTE FÅTT SE DEN... Inte bara american pie, utan alla filmer som har minsta sex eller nakenhet(?) i sig.
Om man då jämför detta med skoldansen jag var på borde det vara typ 25-årsgräns på skoldanserna. Folk var 10 gånger värre än BH 16 och ja helt sjukt, och trots detta träffade jag normala människor där.
Tror amerikanare försöker förhindra ungdomar att ha sex så mycket att det blir motsatt effekt... fast vad vet jag, jag är bara en liten flicka på 16 höstar (haha)..

Kom nyss på en till med tanke på danser, inte dagens men ändå

3. En skola i närheten har inte danser längre. why?
Förra året hade två elever sex mitt på dansgolvet med alla andra elever ståendes i en ring runtomkring........... sjukt?
svar: ja

Kommentarer
Postat av: Kim

Jag visste att jag borde åkt som utbytesstudent till USA..

2009-09-03 @ 10:28:03
Postat av: caroline

skönt att höra från dig idag :)

Men gud, inte gilla choklad & chokladglass, är han människa?

2009-09-03 @ 19:08:49
URL: http://carolinewedelsback.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja, det är mycket som är weird, men är det inte det som är charmen med att åka iväg? Hade allt varit precis som här hade du ju inte behövt åka...

Kram Mamma

2009-09-04 @ 09:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0