Weird thing x4

Under de senaste dagarna har jag fått reda på minst sagt konstiga lagar här i cali.

Igår träffade jag Monet, Mariah och en ny kille Nick. Det var kul haha.
N: såå, vilken skola går du på?
M: Redwood...
N: ... skämtar du?
M: nope
N: har aldrig sett dig, men då är du inte senior va?
M: Jo...

Han tyckte det var ganska pinsamt haha.

Vi åkte till Muir beach och boy vilken väg det var för att komma dit. Svängarna var inte att leka med, är glad att här aldrig blir halt, folk hade dött on a daily basis. Som ni kanske vet är the bay bridge stängd denna helgen, och de har hittat en spricka i den och blablabla. Detta innebär för folket i Marin meeeeega trafik. Vi tänkte se solnedgången men vi fastnade i trafiken och by the time we got there hade solen redan gått ner. Tog även ett tag innan vi fått igång elden men när vi väl fått igång den, gjorde vi s'mores. S'mores är grillade marshmallows mellan två kex och smält choklad, YUUUUU-MMY! Då från ingenstan kommer en polis från ingenstans och bara tyvärr kids ni måste lämna stranden för den stänger nu. Ehhhh? hur kan en strand stänga? men det gjorde den iaf, med grindar och allt. WERID THING # 1

När vi kör därifrån kör vi till In-n-out, typ som ett amerikanskt max, vilket verkar vara the place to hang out, där träffade vi även Tali och Eric. Folk drar dit när deras fester blir busted av polisen vilket verkar vara ofta (poliserna här har inget liv). Sen åkte vi till en utsiktsplats I Belvedere, ett rikemansområde här i Marin. Belvedere är den del i USA där folk tjänar mest per person, om man kollar på ställen med fler än 1000 innvånare (Lite sjukt). Ni skulle sett vilka mansions där finns... Marin county är för övrigt ett väldigt rikt county, tror det är typ topp 3 av alla countyn i hela USA eller något (också sjukt). Bara en liten parantes. Från Utsiktsplatsen kunde man se hela vägen till San Francisco, bron och allt. Det var fint.

På vägen hem disskuterade vi saker som typ lagar och det visar sig att i Marin eller Cali (kommer inte ihåg) finns det en lag som säger att om man är under 18 får man inte lov att vara ute och gå eller cykla eller så efter 11 p.m. Om polisen tar en, vilket de kommer (för poliser i Marin har inget liv och inget bättre för sig att göra än att ta ungdomar), kör de en hem eller ringer ens föräldrar och sånt. WEIRD THING # 2

En annan sak vi disskuterade var körkort. Jag har aldrig känt mig så beroende av andra som här. Det går inga bussar, inga tåg och det är långa avstång så man måste typ ha bil. Men då är det gött att ha vänner som har körkort, men det visade sig inte ens vara så enkelt. Vännen som kör måste ha haft sitt körkort i över ett år innan man får lov att få köra folk under 20. Så om 4 vänner som bor grannar ska till samma ställe och bara haft körkort 11 månader, måste de köra 4 bilar, snacka om mijlövänligt. Varför kan man fråga sig? Det gör jag och de som bor här också... WEIRD THING # 3

När jag ändå är inne på ämnet med att köra bil och så, kan jag lika gärna nämna den sista (för tillfället) konstiga saken. I california är det lagligt att svänga höger alltid (förrutom om det är enkelriktat ofc), även i korsningar där trafikljuset visar rött. Man FÅR alltså köra mot rött. DET mina vänner tycker jag är konstigt, det är WEIRD THING # 4 för idag.

Dagen idag, började med att jag snackade på skype med spralle och hade msn videosamtal med malin, det var trevligt. Snackade även med bjär igår vilket också var kul. Sen kom Christina och hämtade mig. För er som inte kommer ihåg vem hon är, är det en svensk kvinna på ca 60 jordsnurr (haha) som har en son som är lärare på min skola, och hon är svensk. Vi, tillsammans med hennes man bill och hennes barnbarn åkte till deras tennis-club där det var bbq. Det var trevligt, jag syndade (förlåt bjär) drack två color. De låg i en tunna med is, var så kalla det var så varmt ute och de var SÅÅÅÅÅ GODA! haha. 
Åt även grillad kyckling, fläskfilé (typ) hamburgare, (man får ju passa på när man får kött) sockervadd och tårta haha. Nyttig mat-dag för mig, jadå. Men det förtjänade jag med tanke på att jag basically har ätit ost i fyra veckor.

Här är några bilder från igår och idag som får sammanfatta detta inlägg.




ALLT är stort här. Detta är liksom tång eller sjögräs eller något.

Mariah, på stranden



Jag, Mariah (med halvöppna ögon) och Monet, vid utsiktsplatsen. Monet sitter på en bil, hon är ingen jätte. Hon är faktiskt liten, typ lika stor som Sabina "sagge" Jansson




Min mat idag, första omgången, waaah!




Buffén och del av poolen, på tennis klubben idag

And ohh, bara för att klaga lite. Jag är sååå trött på gråtande barn. De gråter högt, för minsta lilla och hur länge som helst.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Haha jaaa, en del weird things men... vissa kanske måste finnas.

Maten ser väldigt fräsch och god ut, blev sugen på hamburgers. Cola från islådan, jaa kommer ihåg det från Alabama.

Ha det bra i idag...

Kramar

/Pappa

2009-09-08 @ 08:31:06
Postat av: mormor

Är det Christinas barnbarn som syns på bild vid poolen? ser ut som Felicia för 10 år sedan.Klart att lagar och bestämmelser är annorlunda än i Sverige. Det gäller att anpassa sej!

2009-09-08 @ 09:41:05
Postat av: Anonym



Gud så mysig kväll du beskrev jag vill också smaka på s'mores ii va gott !! Ska ut och spela golf med mormor nu puss o kram ;)

2009-09-08 @ 15:03:38
Postat av: Felicia

Från Felicia :)

2009-09-08 @ 15:04:52
Postat av: bjär

vet inte hur många gånger jag suttit och sagt "EEEEEEEEH" när jag läst om alla weirda grejor du nyss skremv ;) hursomhelst så verkar du ha det jättebra där borta, så verkar det iaf när man läser så jag hoppas det stämmer. här är ju allt som vanligt... take care pusspusspuss<3

2009-09-08 @ 16:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0