Monday Blues

Ingen gillar måndagar, inte vad jag vet iaf och idag var det åter igen tillbaka till verkligheten. När jag vaknade  var jag som en levande zombie de första timmarna, både hemma och i skolan. Tvättade och torkade kläder innan skolan (duktigt, vuxenpoäng till mig) Först på schemat i skolan var det matte vilket var helt ok, hade brandövning, träffade en nice tjej som hette Annie där. Sen var det presentation på Government och speech in front of class på Engelskan, och som ni alla vet äääälskar jag att prata inför folk (nat). Frågade om jag fick hålla talet på svenska, men det fick jag inte, wonder why?.. 
Åt lunch med tyskarna och sen hade en lärare erbjudit gratis chokladtårta så självklart var jag på plats ! Gratis tårta, PÅ EN MÅNDAG! 
Efter lunch hade jag yearbook, vilket jag börjar ångra att jag bytt till... Kan man byta tillbaka till franska tror ni?
Photo ångrar jag dock inte, gillar verkligen det. + det är en chill klass där man kan prata med folket. Har träffat flera trevliga där, riktigt gött.



Brandövningen, kids och skyltar all over the place

Har nog tigidare fått det att låta som att allt är bajs, men ni som läser känner nog mig och vet att jag har en tendens att överdriva... Mest när det gäller hur dåliga saker och ting är. Sååå tänkte bara berätta och lugna er lite att här är faktiskt jättebra, alla är snälla och trevliga. Det är klart det är jobbigt när man inte känner folk på samma sätt som hemma, fast det är ju samtidigt självklart att man inte gör det eftersom jag inte har bott här i 17 år...

Igår ringde för övrigt en svensk utbytesstudent som inte bor så långt härifrån (yeey).. Snackade i telefon ett tag igår och snackade även på skype ikväll i typ 2,5 timmar. Han verkar nice, naturare, mellow... Ska nog träffa honom någon helg, typ dra till SF eller något.

Kommentarer
Postat av: sägs

näääämeeen! så du hade måndagsfika minsann, inte illa :D puss på dig

2009-09-01 @ 18:18:38
Postat av: Mamma

Kul att du har någon i din närhet som du kan snacka med om du vill och som är i samma sits som du. Kommer du ihåg att jag hade en svensk kille i närheten av mig också under mitt år?

Kul att du träffar nya trevliga människor.

Hur gick redovisningarna?

Kul med bilderna som du lagt ut. Bullarna ser jätte goda ut!!!



Kram mamma

2009-09-01 @ 21:55:54
Postat av: maaajs

woho, micha got a date :D

jag hoppas han är snygg!

2009-09-02 @ 01:56:26
URL: http://meifengla.blogg.se/
Postat av: caroline

På en måndag? fint ska det va.

Skönt att du har det bra!

Blir så glad av dina inlägg :)

take care<3

2009-09-03 @ 19:14:41
URL: http://carolinewedelsback.blogg.se/
Postat av: the mellow dude

Yeah majs he friggin is!

2009-09-04 @ 06:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0