Minimum day & vattenpolo

Förlåt att jag var så tråkig igår men jag orkade verkligen inte skriva mer. Igår var en lång dag men även en bra sådan. På kvällen var det back-to-school-night vilket är som öppet hus. Föräldrar går på sina barns lektioner, klockan ringer och det är dags för en kort paus innan nästa lektion börjar. Lärarna berättar om vad de gör i den klassen, betygskriterier och sånt roligt.
Varför var jag där kanske ni undrar? Jo det var såhär. Jag hade försökt få tag på vattenpolo tränaren i några dagar, lämnat medelanden men han ringde inte upp så jag hunted him down haha, inte dirr, men nästan. Jag var inne på hemsidan så såg jag att de hade en match igårkväll så jag bestämde mig för att dra dit och prata med honom, vilket jag gjorde. Först var han lite stel och sa njaaaa vi har redan ett lag som är fullt och seniorsen ska få mycket speltid och balbalbla. Sen nämnde jag att jag mest var intresserad av träningen, typ i vatten och inte alls lika mycket av att få speltid, och då blev han helt annorlunda. Välkommade(?) mig till laget och sa att han såg fram emot lära känna mig och så.
Sååååå ladies&gentlemen och alla freaks, jag är nu officielt en vattenpolare. Idag var den första träningen och ni fattar inte hur skönt det var att vara tillbaka i vattnet. Jobbigt men gött. Måste lära mig kasta en boll, många av er som läser känner mig och vet fömodligen  hur kass jag är på bollsporter, men detta är bara tillfälligt eftersom jag kommer bli grym (haha) Anledningen till att jag inte joina simning istället är för att de inte har ett sim-lag under hösten, utan bara på våren.
Pratade även Petter, den svenska utbytesstudenten, på skype igår. Det var kul, han är ful ( haha kiddd han är så fin så =D )

Idag är det fredag, fast förmodligen inte för er när ni läser detta. Ikväll ska jag till stranden (tror jag) där det är en bonfire. Ska dit med monet och några andra. Hon är jättetrevlig så det ska bli kul.

Har varit på jättebra humör idag! Det var minimum day idag vilket innebär att man bara har 30 min av varje ämne, nice? svar: ja För er som undrar (typ bara mamma och pappa men ändå) så fick jag 41/40 på mitt matteprov (tack vare pingvin-linjalen ofc) , 59/60 på mitt speech och min grupp i government vann en tävling wuhuuu! he he

slänger in två bilder från Redwood igår, precis innan solnedgång. Pretty nice I think 

 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Jaaa, pretty nice !!

Här öser det ner vilket är less pretty nice hehe.

Och så ner till stranden. Låter väl inte så tråkigt heller...

Ha det bra så länge

Kramar!!

/Pappa

2009-09-05 @ 09:10:35
Postat av: sägs

hahaha pingvinlinjalen, ja den har sina skills ;) fan vad kul med vattenpolo!! lätt att du kommer bli stjärnan i laget på nolltid, haha ;)

2009-09-05 @ 10:34:54
Postat av: Kajsa

Yeah, vattenpoolo :D Btw, hur kan man få 41/40 ;) hehe

2009-09-06 @ 15:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0