Hösthosta

Vad jag dragit på mig känns som en rejäl hösthosta men det är det inte för idag var det ca 36 grader varmt så skulle mer kalla det sommarhosta, eller? Jag hade verklgien velat stanna hemma imorogn men man missar så sjukt mycket så det är helt sjukt (sjukt sjukt sjukt hahah använder det mycket? nejdå inte alls...). Och man måste ta igen allt, ALLT inom två dagar annars får man 0 i creds... helt sick (annat språk iaf). Hade jag mått såhär i sverige hade jag lätt stannat hemma men jag vill inte det nu, är redan mycket som det är, ta igen missade saker, TOO effin hard. Imorgon har jag även en sak som är so hard, governmentprov... Mr D. tar saker förgivet men det är ju självklart, han vet ju inte vad jag inte vet. Det är iaf svårt att lära sig saker när man inte vet grunderna so i better get to it! Men inte än...

Först ska jag hämta lite B&J. Veckans smak, som jag glömt berätta om, är............ MINT CHOCOLATE CHUNK!!! Mintglass med chokladbitar i, den är faktiskt god hade kunnat äta en hel burk(?), but I won't...
Kom även på mig själv tänka på engelska idag, första gången!!!! YAY. Har även förbättrat mina tyskakunskaper vilket reminds me of yesterday.. Igår när vi var i SF kom en typ hemlös fram till oss och börja tjata om pengar
H står för hemlös.

H: will you go buy me food or give me money for food?
M: Va, vad säger du. Jag förstår inte?
H: what did you say, you wanna suck my dick?
M: (ger värsta bitch/äcklad-blick)
H: You wanna suck my dick?
M: (fortsätter ignorera)
H går iväg

Celia och Lisa tyckte det var lika äckligt som jag och chokad som hon var började Celia prata med mig. Men hon var så chokad att när hon pratade, pratade hon tyska. MED MIG! Jag bara kollar på henne som ett stort frågetecken och sen, efter sådär en halv minut, inser hon att jag inte fattar haha.... Han var äcklig, vi hade roligt.

När vi tog BARTen tillbaka och skulle gå till färjan, var vi för en gångs skull i tid. Men turister som vi är glömde vi kolla att vi gick åt rätt håll. Så efter sådär 7 minuters gång inser jag att vi är fel och försöker övertyga lisa. Till slut inser hon det med och vi vänder. Då är det bara 9 min kvar och vi har 7 minuters + det vanliga avståndet att gå. Tyvärr så är jag fortfarande handikappad så vi hann inte med färjan, vilket för övrigt var den andra missade färjan på en dag...

Här kommer även några efterlängtade bilder



Körde till SF. Då var det såhär fint...

 

Stället med LES pommes!



Baby Ruby och pappa Mike



Traditionella SF hus.



GG från Twin Peaks. Ser ni dimman som börjat komma in?



One little bird sat on a be-ench and he told me I don't need to worry



-Se upp för stupet!
-Vilket stuuuuuuuuuuuuup




Gäller att man har fungerande bromsar, that's for sure.



Besvikelse för alla turister som har tänkt fota bron? Svar: ja
Händer detta ofta, att det är dimma? Svar: Pretty much every day.




Sen när man kommer in till Marin är det en helt annan sak. Dimman är som bortblåst (ha ha ha)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wooooohooooo ! Bildeeeeeer :)

2009-09-23 @ 07:04:13
Postat av: bjär

älskar dina bildtexter !

2009-09-23 @ 10:08:25
Postat av: PaPe

Godmorgon

Du hostar och jag ligger däckat med feber, så kul vi har... Har varit halvdassig några dagar men nu bröt det ut.

Får se om jag följer med till Holland, beror på hur jag mår :((

Fina bilder, igen. Bron i sol var fin och utsikten. Ser ut som SF när man tittar på tv. Baby Ruby ser nöjd och glad ut :))

Tufft i skolan.. förstår att vissa ämnen kräver extra mycket.

Hoppas du får en bra dag

Kramar...

/Pappa

2009-09-23 @ 13:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0