Detta är 4-10, kallar på förstärkning

Det har varit en underbar dag. Konstig som alla andra men den har verkligen varit rolig. Började med matteprov, kanske inte så kul iofs. Sen flöt dagen på bra men när jag satt och läste era bloggar during T.A. gick brandlarmet. SÅÅÅ typiskt. Alla andra blev överlyckliga för de slapp klass, jag blev inte lika glad, ut i värmen med massa kläder och hundratals kids. Brandlarmet för övrigt låter insane!
Anyway. Efter skolan skulle jag ta mina senior pictures. Killen som tog dem, ca 27,5 år, var INTE ok. Större slemboll (hahah) får man leta efter. Först sa han hej asskabbigt så jag bara ewh. IGEN! vad är fel med mig? Sen när jag ska ta själva bilderna fixar han mitt hår och sånt och ändrar den här klännings saken man fick ha på sig.
Detta var typ vår konversation, let's call him Xavier

X: sååå hur är läget? (typ som joey i vänner)
M: jodå det är bra, självdå?
X: det är göööött, hur gillar du att vara senior jämfört med junior?
M: Inte varit junior, jag är en utbytesstudent.
X: Ohh, varifrån?
M: Sverige
X: åhhhh det kunde jag tänka mig, du är så himla fin och ditt hår! Jag älskar kontrasten med dina örhängen och håret, det passar dig
M: ....thanks?
X: hehe såååååå hur är lääget (typ som joey i vänner)
M: .......................... ?

Efter detta, vilket i skriven form inte verkar så illa, så begav jag mig ut i väntan på Lexi, snurrade runder med max, en kille som tog sina portraits samtidigt som jag. Han verkar trevlig. Sen träffade jag Lexi och Jamie och vi gick till fotbollsmatchen i våra übercoola tröjor. Det var helt okej, ska med dem till ett event i SF imorogn NICE.

Den här dagen = detta inlägget tar aldrig slut haha men det har hänt så mycket idag, loooove it!

Fick skjuts hem till Mariah, där det var middag, MED KÖTT YEEEEEEY! Det var gott och trevligt, ni ska se utsikten från hennes uteplats. Och det ska ni få göra senare i inlägget haha. Lekte även med hennes någonting såå söt, lägger upp en film på det med.



Detta är då utsikten från där vi åt middag, pretty huh ?




Sååå söt, finns en film till där Monet snurrar honom, efter det trillar han såå kul haha!


När vi hade ätit bestämde vi oss för att vi ville köpa glass. Problemet är bara att Mariah har itne haft sitt körkort i över ett år = får inte köra folk. Såå vi bestämde oss för att gå, det var typ inte så långt. Men Mariah, omtänksam som hon är ville inte att jag skulle gå så långt så vi tog hennes long board och ett koppel så drog de mig. NU KOMMER DET SJUKA!!!
När vi går där, minding our own business hör vi helt plötsligt hur en polisbil närmar sig. Jag vet att jag tjatar om att poliserna inte har något liv, men seriously they DO NOT, vilket detta inlägg visar. Polisen stannar och kallar på oss (klockan är när detta hände typ 8)

P: soooo, what do we have here?
MMM: Ehm, this probably looks weird BUT we have an explination!
P: Ok, let's hear it.
MMM: So Michelle over there has a broken femur, so she's no able to walk. And we wanted to go buy ice cream so we decided this was a good idea since we're not allowed to drive
P: How old are you?
MMM: 17 but have had my licence for a year in november, so we acctually did this to NOT break the law. And it's not past curfew?
P: hmm okey. How did you break your femur?
MMM: I was running on the beach..

en annan polisbil dyker upp, HAN HAR KALLAT PÅ FÖRSTÄRKNING!!!!!!!

P2: is everything ok?
P1: yeah, i've got it under controll
P2: (till radion) this is 4-10, situation under controll

P: Soo girls, take it easy and be carefull alright?
MMM: we will, we know this road, we walk it every day. Just wondering why did you pull us over?
P: okay.... Well it looked sucpicioius... Be careful girls

SOM VI FLABBADE EFTER DET! jag vet inte ens om man ska skratta. Att de inte har något bättre att göra än att ta ungdomar på longboard klockan 8 en fredag är lite skrämmande... jag vet inte vad ni tycker, men det tycker iaf jag



Kommentarer
Postat av: mormor

Jag fick mej ett gott skratt då jag läste om mötet med polisen. Take care!

2009-09-12 @ 10:09:53
Postat av: Åsa Hellgren

Du verkar ha haft helkul denna dag. Det är inte alla som blir stoppade av polisen för att åka longboard. Polisen måste ha blivit nitiska sedan jag var i staterna. Såg inte en enda polis vad jag kan minnas, men iofs så glömmer man så lätt.

Stor kram// Åsa

2009-09-12 @ 10:40:21
Postat av: Mamma

Vad kul du verkar ha! Är typ avundsjuk!

Keep on smiling and enjoy it!

Poliserna verkar inte ha något att göra där ni bor, vilket på ett sätt är positivt...

Vilket utsikt från Mariah!

Njuuut!



Kram Mamma

2009-09-12 @ 10:48:00
Postat av: bjär

konstigt ställe det där. haha, men du , gissa vilket linne jag hade på mig igår?

2009-09-12 @ 12:05:47
Postat av: Pappa

Det är inte bara Ni som flabbade efter detta för det gjorde vi här också... du kan tänka dig Felicia... haha

Hoppas det blir en bra konsert!!

Kramar

/Pappa

2009-09-12 @ 16:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0