Bränna, i September och spaghetti&köttfärsås nämeeen!

Som rubriken antyder så har jag minsann fått en liten bränna. Detta efter att jag satt ute i baddräkt igår (during vattenpolo matchen). Klockan var typ 4 på eftermiddagen när matchen började och jag var där till 5 typ. När jag kom hem hade jag dock märken efter på bara en timme, så sent på eftermiddagen!
Jaja, idag bättrade jag på den brännan, var match idag igen (ta det lugnt pappa, jag spelar ,inte, kollar bara).
Idag var det även Club Day #1. klubbdagarna är i stort att alla klubbar har ett bord där de berättar om sin klubb och varför man ska gå med i den. Jag ska designa och göra klubbsidorna i yearbooken så jag gick runt till alla klubbarna och frågade om dem. Nästa vecka ska jag även på lunchen gå runt till de olika klubbarna och kanske även joinar en, eller två! Imorgon har vi även work-night med yearbook. Vi ska jobba på våra parentpages. Parent pages är det sättet som yearbooken finansieras. Parent pages är en sida som föräldrar till seniors kan köpa. Skickar in bilder, typ som våra utspringsplakat och även en liten hälsning typ som de i tidningen när folk fyller år. Man kan köpa 1/8, 1/4 1/2 eller en hel sida. Löjligt dyra är de dock, men folk här har gott om pengar och glada för det är vi, annars hade vi inte kunnat göra yearbooken.
Annars idag har det varit en blandad dag. Morgonen som ni kanske läst om, var hemsk till jag var klar med inlägget för då kom en kille jag snackat lite med och pratade med mig. Det kändes som när jag pratar med någon hemma, typ klaga lite på skolan och så. Behövde varken nämna benet eller att jag är från Sverige, vilket är SKÖNT, it's soooo last month, haha.
Government var helt okej även fast det var block day vilket innebär att lektionerna är 90 minuter långa och de är UTAN bensträckare!!!!!! I slutet kollade vi när Kayne West var en skitstövel (hahahahah) på VMA galan. Snackas väldigt mycket om det här, överallt men antar att det är liknande hemma.

Idag fick jag även en överraskning. Ju hade köpt köttfärs till mig! BOOOY så glad jag blev åt hur mycket som helst jag är så sjukt grym på laga mat !!!!!!

Pratade även med joey om imorse ikväll.. Det var ganska jobbigt men jag tror han förstod. Han tyckte jag var otrevlig imorse. Som ni vet kan jag utstråla att jag är sur på folk och så och det gjorde jag litegrann för att han skulle fatta. Men det var verkligen INGENTING om man jämför med hur jag brukar vara. Jag var lite kort och kylig men inte AAALLLS som jag kan vara. Undra hur det blir när jag väl blir så (om jag blir så)....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som om du har det bra totalt sett!

Bra att du pratade med Joey i ett lugnt skede. Det är viktigt att föra en mogen och saklig dialog, vilket det verkar som att du har lyckats med! Försök att unvika att bli SÅ sur som du kan bli. Det gagnar inte dig och relationen med familjen, då är det bättre att lugna sig och sen, precis som du gjorde nu, ta upp det när känslorna har lagt sig. Way to go!

Låter kul med de olika klubbarna och vattenpolon!

Michelle jag tycker att du ska beställa några kort. seniorportrait, så att vi kan få till våra plånböcker...Du var bra på alla korten!

Vad kostar det att sponsra en del av yearbooksidan? Hade du velat att vi gjorde det?

Have a nice day!



Love you <3

Mamma

2009-09-17 @ 07:42:16
Postat av: Mamma

Tyckte att jag någonstans läste att Ju hade köpt köttfärs åt dig och att då var grym på att laga mat, men nu hittar jag inte det stycket.

Hur som helst så var det jätte snällt av Juliana!

Krama om dem från oss



Kram Mamma

2009-09-17 @ 07:54:33
Postat av: mormor

gulligt av Juliana att handla hem köttfärs. Du är ju duktig på att laga mat. Åt resten av fam. också? Vad tyckte de? Hatr du kollat veg. recept på internet? Jag gissar det är kul att jobba med yearbock, och du lär nog bli bekant med många.

2009-09-17 @ 21:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0