Bagel, ägg, sojakorv och B&J

Okej, detta är vad jag har ätit idag, på hela dagen. Jag är aldrig hungrig längre. Vill äta men jag vill inte äta bara för att förhindra hunger och jag vill inte äta den här maten. Det enda de äter är ost så nu har jag har förätiit mig på ost, vilket hittills har varit min enda proteinkälla med tanke på att de är vegetarianer. Jag förväntar mig inte att de ska laga mat till mig och jag klagar inte heller men jag tror inte att min kropp mår bra av denna dieten. Finns ingen kontinutet i deras måltider och att ta med sig lunch, dvs en macka, till skolan funkar inte för mig. Den svenska skolmaten är UNDERSKATTAD! Här får kidsen betala antingen 5 dollar för att äta på skolan eller mer för att köra och köpa mat på en lunchrast som är 35 minuter lång... Jag vet inte vad jag ska göra för att ändra på detta. Jag vill inte äta pizza och sånt crap (mycket för att det är ost) men jag vet inte vad jag har för val? Jag saknar en fet köttbit med klyftpotatis, sparris och gulsås. Jag saknar spagetti med köttfärssås. Det hade varit så kul att kunna laga svensk mat till dem, men det går inte ens det för jag har iiingen aning vad vegetarianer i Sverige äter... 
tips? Tar mer än gärna emot dem.

PS. Ben&jerry's smaken från förra veckan var peanut butter cup. Den var god men inte den godaste jag smakat. 

Kommentarer
Postat av: mormor

Klart att du saknar kött, men emellanåt har du ätit sånt hor kompisar. Du vänjer dej nog vid vegetariskt!! Leta på internet efter vegetariska rätter!

2009-09-15 @ 08:56:37
Postat av: bjär

du kan ju alltid köra köttfärssås på quornfärs, det smakar faktiskt gott och är inte så stor skillnad på quorn och vanlig :)

2009-09-15 @ 10:08:11
Postat av: sägs

det känns verkligen fel å börja uppskatta vår skolmat...så jag tänker inte göra det, men däremot tycker jag synd om dig faktiskt, för mat e ju livet! du kan göra pannkakor :D!

2009-09-15 @ 16:04:37
Postat av: spräll

qourn är faktist underskattat, du kan till och med käka nachos på det!!!! :D

2009-09-15 @ 19:48:37
Postat av: Mamma

Har haft Ingrid, Ingela och Anna besök ikväll. Jag har därför inte haft tid och läsa din blogg förrän nu.

Jag såg att du fått lite förslag redan på vad du kan laga. Precis som mormor skrev sök på nätet.

Försök att förbered en lunch kvällen innan, tex en sallad eller gör pannkakor någon kväll och gör några extra som du kan ta med. Var noga med att inte "gnälla", för Juliana är nog medveten om att maten inte faller dig i smaken. Matvanorna är annorlunda i USA precis som mycket annat, men det är ju det som är meningen med det här året att du ska uppleva något nytt!

Fråga om du kan hjälpa till och laga maten. Då har du ju möjlighet att lära dig och kanske påverka så att det blir mindre ost i maten. Det kommer lösa sig. Bra att du försöker undvika pizza och annan fet mat.



Puss och Kram

Mamma

2009-09-15 @ 23:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0