Vind&kyla, sol&varme

Believe it or not men hosten ar faktiskt har, eller igar var den. Det var kyligt och blasigt och for forsta gangen fros jag nastan pa dagen. Pa kvallen nar jag kom hem var det kallt i mitt rum!!
Nar jag satt och jobbade med min parent page i yearbook, laste jag mina mail. Juliana skickade ett mail om att Joeys brors klasskamrats fru (langsokt I knooow) som tydligen bodde i omradet och ar svensk, hade ringt och ville traffa mig. Jag ringde upp henne och det visa sig att pa tisdagar traffas den svenska skolan i San Rafael. Pa schemat for dagen for de mindre barnen stod laran om arstider, passa ju bra nar det borjade bli host har! Kandes skont att prata svenska men oj sa konstigt. Alla vuxna dar snackade svenska, alla fatta vad jag sa, haha. Hade aven the thing of the day igar, nar man anda ar har far man ju se till att pusha sig sjalv och step out of your comfort zone. Igar innebar detta ha fetaglasogon hela dagen. Fick manga komplimanger for dem och annat som vanligt haha. Far typ komplinger varje dag, fina orhangen, love your dress, your english is so good, where's your accent, fin du ar idag och dylikt (dylikt haha). Igar var en bra dag.

Idag var det aterigen tillbaka till solen och aven varmen. Jag hade langarmat, jeans och en sjal, inte riktigt ratt outfit! Satt och kollade pa Sophies tennismatch med Lisa, sjukt varmt det var. Tennisspelarna hade varsta buffen, blev sa sugen.. Jag iinsag aven att detta var en av de forsta tennismatcherna jag sett i mitt liv och aven att jag inte har en aning om hur tennis gar till haha. Nu sitter jag har halv 9 och bara langtar tills jag ar klar med detta inlagg for da ska jag namligen sova for imorogn maste jag vara fit for fight, sa ska jag Celia och Lisa baka brownies! yay.

Roligast idag var en i vattenpololaget, hon berattade om en kille i sitt simlag (typ klubb).
Pa en tavling sa han till sin tranare
- yoo, I've got to drop a bomb (bajsa)
Olyckligt nog sa overhorde en foralder detta och ringde till polisen, sa efter tavlingen stod polisen dar och arresterade honom. Han fick folja med till stationen och sant men ar nu frislappt, han ar dock avstangd fran sim-ligan resten av sasongen. Skrattretande? I would say so, yeah.

Kommentarer
Postat av: bjär

hahah, det där med polisen var ju verkligen typiskt paranoida amerikanare ;)

2009-10-01 @ 13:49:57
Postat av: Pappa

Ja hösten är här... Weather uppdate:... på morgonen regn blåst och 3°C (this isn´t fun).

Gillar det där met "Stepping outside Your comfort zone" skulle vi alla behöva göra ibland.

Låter som du har det bra..Lycka till med kakbakandet (eller det har du kanske redan gjort).

Såg att Juliana hade lagt ut bilder på Joe´s födelsedagstårta - den såg gigantisk och god ut.

Ha en bra fredag och... helg

Kramar

/Pappa

2009-10-02 @ 10:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0