Vad hände där liksom?

En sak som har varit konstig för mig här är relationen mellan tjejer och killar. Hemma kan man ha vänner av båda kön men här är det inte lika lätt. Pratar man med en kille på en fest istället för att hänga med sina vänner HELA tiden, tror folk att det är något på gång. Berättar man något som en kille sagt under en lektion får man svaret ohuuuu you like him. Detta mina vänner är sjukt jobbigt och frustrerande, speciellt med tanke på att jag typ känner 3 killar här eller något... Jag är van att ha många fler killkompisar och prata med killar hela tiden, känner att jag håller på att bli för girly typ aaaaaaaah my god neeeeeeeeeeeeej allvaaaaaaaaaaaaar, and guess what, I do not like it. Det är dags för lite mer testosteron i min vardag, haha. 

Idag hände något, något som förmodligen inte skulle hända i Sverige. Mellan 3rd och 4th har man fem min och jag stannade och snacka med min lärare så jag hade typ 3. Går snabbt i korridoren och då kommer en kille som Celia tycker är assnygg, men det är han inte, fram. Han bara ohh jag har sett dig typ ofta men inte pratat med dig, vad heter du? är du senior? får jag följa dig till ditt klassrum? and so he did, kändes weird, bara gå fram till någon och börja prata lix? jaja, jag tyckte det var kul iaf men ovant... 

Sen efter lunch händer typ samma sak. Jag går och flabbar efterblivet för mig själv (insåg att min vän sa hej men att jag missade, detta har hänt med honom typ 3 gånger innan så tyckte det var komiskt) och då möter jag en annan killes blick som jag alltid ser. Han bara wait, wait, wait, men jag låssades som att det inte var till mig (jag visste ju  inte om det var det, men visste ändå kände det på mig lix, men det är typ 100 kids i korridoren på samma gång, så vad är oddsen?) Han typ springer ikapp för han var på väg andra hållet. Jag stannar upp och vänder mig om. Samma sak, "hej, ser dig typ alltid och vet inte ens ditt namn så ville bara introducera mig, jag heter ... (ohhh har glömt namnet hahaha)" anyway.

Efter detta gick jag och flabba för mig själv igen och tänkte ehhh vad hände nyss? haha.. Tror aldrig jag skulle bara gå fram till någon och börja prata så, jag tycker det var ganska kul och modigt, faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är ungdomarna mer spontana i USA måntro? Man lägger märke till dej och det gillar du väl?

Kram

2009-11-03 @ 08:47:00
Postat av: bjär

haha aaaa kan se dig gå och flabba för dig själv. som på väla när du såg henne i affären och log ditt efterblivna leende hahhaaa jag dör lite smått här

2009-11-03 @ 16:42:30
Postat av: sägs

haha shit, det hade ALDRIG hänt i sverige. tänk om jag hade satt mig i soffan i atrium bland folk jag aldrig pratat med och sagt: heej, er har jag aldrig pratat med, vad heter ni?.. för det första hade jag aldrig vågat, för det andra så hade jag fått de sjukaste blickarna ever och säkert inget svar. hahaha shit, det ska jag aldrig testa i sverige!!!

2009-11-03 @ 20:04:06
Postat av: Mamma

Kul att de vågar komma fram och ta kontakt! Friskt vågat hälften vunnet. Chansar man inte så missar man kanske något!



Skönt att du verkar vara på benen igen!



Kramar mamma

2009-11-03 @ 21:26:39
Postat av: emma

Okej, ganska långt från mig, är i Huntington beach, och trivs bra här :) okej, usch vad jobbigt! Hur länge har du varit borta? :)

2009-11-05 @ 02:03:58
URL: http://emmajb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0