The second day of School

Idag var andra dagen i skolan och det var helt klart ett kliv upp i trädet för min del. Fler pratade med mig och jag fick massa komplimanger för min engelska och för att jag är så himla adorable (typ min syo som sa det) haha. Mitt schema ser FÖR TILLFÄLLET  ut såhär
1st period - No class
2nd period - Advanced Algebra, Mrs Tessano. En pretty nice lady, är som en kindergarden teacher, mullig och fin haha
3rd period - American Government, Mr DeNardo. Halv italienare, verkar vara trevlig, jordnära och resonable
4th period - Oral Rhetoric, Mr Franklin. Asskön dude, mellow, inte blyg. Idag intervjuade vi honom och han berättade om sin systers bröllopshelg, bröllopet var anordnat på en nudistresort och han kände sig väldigt ensam being the only one with clothes... (så han tog av dem efter de tre första dagarna haha) var även någon incident med en yogainstruktör i en pool som han shared with us....
5th period - Teacher's assistant, Mr Joe Stewart haha... gör typ läxor där
6th period - French 7 - Ms Rattet - smalaste kvinnan jag någonsin sett typ, om hon låg ner och man gick på henne skulle hon brytas på mitten. Hon ser ut att vara huuur tråkig som helst men är rolig och kommer med roliga uttryck som man inte förväntar sig från en 60+are.. 
7th period - Photography, Ms Bartone eller Lauren som hon föredrar vilket gör mig om möjligt ännu mer förvirrad när jag nu försöker lära mig att alla är ms, mrs eller mr.... anyway, vi ska börja med pinhole-photography which sounds like fun!

Idag på franskan, fick vi en såna frågor om frankrike (med alternativ) så var där en fråga om vilket frankrikes motto är. Då kom även denna frågan upp
Ms R: Vilket är vårt motto, i detta landet?
Class: .........................................
Ms R: Anyone?
Class: .........................................
Random Guy: Shoot 'em up?

Det var kul, now, I've got to do my homework

MAMMA OCH PAPPA JAG VILL PRATA MED ER PÅ SKYPE, 1600 SVENSK TID !!!! VET ATT DU LÄSER DETTA PÅ MORGONEN MAMMA OCH MORMOR SÅ OM DU VILL MORMOR KANSKE DU KAN RINGA OCH BERÄTTA FÖR MAMMA OM HON INTE SKULLE LÄSA DET!

Kommentarer
Postat av: Spralle

Vill du prata med mig på skype imorn??

känner mig handikappad när jag inte kan prata med dig..

2009-08-21 @ 11:22:13
Postat av: Malin

Gumms, så himla glad att du är uppe i trädet snart. Trilla inte ner nu bara. Hade våra första lektioner idag, två matte och en franska, franskan var sådär. Ingela har bestämt sig för att vi ska snacka franska hela tiden nu (y)

2009-08-21 @ 15:57:33
URL: http://ommalineriksson.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj Michelle, verkar vara läbbigt med en lärare som är halv! Är det övre eller nedre halvan, eller kanske högersidan?

Maria

ps. Är du säker på att han inte är halvitalienare?

2009-08-21 @ 16:02:28
Postat av: sprall

Franke har sin 18 års fest imorn och den börjar 18,men kanske när jag kommer hem vid två från den? är hon inte typ fem sex hos dig då?

2009-08-21 @ 23:56:24
Postat av: Michelle

Maria: nej han är halv italienare, är ganska säker på att det är övre halvan



Malin: I'll try not to fall men om jag gör det är det bara att klättre back up. hahaha jag ska drop french och ta en art class istället tror ajg :p



spralle: Jag är online på skype 02 svensk tid imorogn ok? så logga in och adda mig när du kommit hem från hans fest. I'll be waiting

2009-08-22 @ 02:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0