knöäcköbroöd mejd källes kävijaaar

Idag har vatt en braaa dag! Började dagen med att gå upp 06.00 för att duscha och sen var det skypedejt som gällde. Lektionerna flöt på idag och jag fattade allt. During 5th period gick jag till Joey's rum för att vara TA. Då säger han att där är en lärare på skolan som är halvsvensk! Så vi gick dit och jag fick prata SVENSKA !!! såå gött.. Hans mamma flyttade hit during her 20's och tog med sig alla sina vänninor. Nu har de startat ett community med  massa aktiviteter, för svenskar ! Typ runt jul är där någon grej och lite sånt. Han berättade också att vi var tvugna att åka till IKEA så att Joey kunde få äta knöäcköbroöd mejd källes kävijaaar, so that's what we're doing tomorrow. Vi ska även bjuda hem dem på middag så jag får lite svenskar runt mig , yeay! Vet att jag itne åkt hit för att träffa svenskar, men det kan ändå vara skönt att få prata av sig every once in a while!
Efter att ha träffat honom gick jag till syon för att disskutera mina klasser. Jag funderar på att drop french och ta yearbook istället, vad säger ni? I need avice... Disskuterade det med min photo teacher Lauren som för övrigt är väldigt trevlig! Är glad att jag har henne i photo iallafall, och att jag eventuellt kommer att ha henne i yearbook.

As for tonight I'm going to the school dance! Det är Hawaii-tema... En av de tyska utbytesstudenterna frågade om jag ville gå med dem, berättar mer om det imorogon.. Hade en skypedate for tomorrow but she cancelled on me, men har en till med familjen, saknar er. Det händer så mycket så hinner inte känna efter hur jag mår, men när jag do, känner jag saknaden efter allt vanligt, typ som en torsdagsfika eller bara en liten ruta marabou.

Det är gött att skriva en blogg, bara få skriva av sig vad man känner och tycker (även om man inte borde publisera allt man känner alltid....) Blir jätteglad när jag får kommentarer så, kommentera haha.
 
Nu ska jag fixa mig så jag inte look like crap, har fyra av myggbetten i huvet KUUUUUL, ser ut som MEGAfinnar men anyway det är inget som (mycket) smink inte täcker..

Kommentarer
Postat av: Madde

Hihi suuure! ;) Det här behöver vi svenskar! :)

2009-08-22 @ 05:32:37
URL: http://mariamartinamadeleine.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad kul att du fick prata svenska. Man blir mer patriotisk när man är hemifrån. Det är väl då man inser hur svensk man är, trots man inte tror det!

Hur blir det med yearbook? Var du inte tvungen att bestämma det igår?

Längtar att få prata med dig på skype idag (igen)!



Kramar mamma

2009-08-22 @ 09:03:13
Postat av: sägs

om du ville veta så har torsdagsfikorna nu mera gått över till tisdagsfikor, tisdagshissen till fredagshissen och tisdagsbänken är BORTA!!!! helt sjukt. lycka till i fighten mot myggan, jag hejjar på dig! ;)

2009-08-22 @ 09:04:22
Postat av: Pappa

Hej

Precis gått upp, klockan är 09.00 så det är väl 12 hos Er, är dansen slut då over there?

Bra att Du följde med tyskarna, kanske Du kan lära lite sånt också. Ska bli kul att höra vilket ämne du bestämmer Dig för.

Hörs ikväll ---

Kramar

2009-08-22 @ 09:06:37
URL: http://www.kanne.se
Postat av: mormor

Kul att du gick med tyska tjejen få festen. Ni är ju i samma situation. Trevligt med den halvsvenske läraren! Jag märker fam. gör allt för att du ska trivas. Klart att du saknar allt som gammalt och vant, men nu får du nya erfarenheter med dej i livet. Det gör dej till en mognare människa.

Bamsekram

2009-08-22 @ 10:04:05
Postat av: Malin

SV: Klart jag gör, har ju hört att någon på andra sidan atlanten fyller år snart (;



btw, detta året blir de tisdagsfikor, och fredagshissen. OCH DUU?!?!??!! Tisdagsbänken är borta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'( :'(

2009-08-22 @ 10:27:54
URL: http://ommalineriksson.blogg.se/
Postat av: Åsa Hellgren

Trevligt att du fick prata lite svenska med någon där borta. Var Hawaii dansen trevlig? Mitt råd till dig angående byte av kurser är att välja ämnen som du tycker verka roliga, så länge det inte påverkar dina möjligheter att graduera. för du ska väl ta graduation? Låter kul med yearbook.

Lev livet och ha kul!

Kram Åsa

2009-08-22 @ 12:17:32
Postat av: Felicia

ta yearbook :) hihi vi saknar dig<3

2009-08-22 @ 16:09:19
Postat av: bjäääääääääääääääääääär

har varit borta en vecka och du har gått och blivit värsta victoria silvstedt med SVENGELSKA???? snart är väl allt på engelska? och vad hör jag om torsdagsfikan och tisdagshissen? kul att höra att du verkar trivas, är michi glad är bjär glad:D



saknar dig massor!!!!!



tiotusenmiljonerpussar



p.s. skype snart?????

2009-08-23 @ 10:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0