I hope you don't mind that I put down (all of this) in words...

Idag ar det söndag och jag har så mycket att berätta så ni får ursäkta detta inlägg då det kan komma att bli ett ytterst långt inlägg..

Får väl börja med fredagen och vad den hade att bjuda på. Vad som borjade med en rejal sovmorgon hade redan i min andra klass för dagen såg det ut a period och allt ar tackvare min larare, Mr Crabtree. Jag kande mig inte alls sugen att gora nagot idag sa jag gick en runda, pratade lite med Eric, lararen med vars mamma jag har umgats. Sen nar jag kom tillbaka gick jag till tree och berättade att jag inte kände mig inspirerad överhuvudtaget men då gav han mig iden om att göra ett videomontage av bilder från min vistelse här så det tänker jag göra, är sjukt excited, sitter och väljer bilder just nu, yaay.
Fredagen blev bättre och bättre, nap i econ, yearbook kris during photo så jag spenderade hela 4th period och lunchen i yearbook, men sen själv yearbook klassen var mindre produktiv. During 6th poppade jag och connor popcorn, och åt dem, det var allt.
Vidare mot ett swim meet mot justin sienna och napa vilket visade sig vara ett major failure. Simlaget består av 70 simmar, bussen hade plats för 55, u do the math. Några simmare tvingades stanna hemma,  och så var problemet löst. Har under en lång period av tid tjatat på min tränare att jag ville testa ryggsim och för första gången på hela säsongen lyssnade han på vad jag sa och jag fick simma det jag ville, kan ni fattà?? Simmade 50 och 100 yards rygg, fick 32,1 och 107,4. Ganska nöjd måste jag säga.
Fick skjuts hem av en underbar Mirisa och senare kom Mariah och hämtade mig, hängde med henne och Julia, nicebice.

Vaknade här för en gångs skull och hade stält larm för att jag skulle ta bilder på en vägg i soluppgång..... ABOUT THAT. När klockan ringde första gången vid 05.17 hade jag bara en tanke i mitt huvud, HELL TO THE NO. När den ringde vid 06.13 återkom denna tanken. Slutade med att jag inte gick alls utan jag sov vidare till 10 och sen gick jag till Lauren, min lärares, konstutställning och pratade med lite till främlingar. Har by now utvecklat svar på rutinfrågor such as;

Where in sweden are you from?
 - Oh, it's in the south, it's actually closer to Copenhagen in Denmark than to Stockholm!
How long are you staying here?
- I came in august and I'm staying through june so yeah, almost 11 months.
How do you like it?
- I like it a lot, it's different but I like it. It's hard being away from your family and friends though.
Your English is so good, you don't have an accent?
- Oh I do, you just haven't talked to me long enough. (det roliga är att folk säger detta efter att jag sagt en eller två meningar. Ibland om någon introducerar mig och berättar att jag är från Sverige, när jag säger HI, då kommer de med den kommentaren, man bara mm jag sa ETT ORD ofta du kan veta det redan?...)

Detta är bara ett fåtal av mina rutinsvar, ojojoj så många man utvecklar speciellt eftersom jag var skadad när jag kom hit, borde göra ett helt inlägg om frågor och mina rutinsvar, kanske kommer vi får la se.

Lördagen forstatte i kräftans tecken, jag följde med familjen till en kräftskiva (höhö fyndig som få, jag vet). Det var trevligt och återigen fick jag konversera med främlingar och mina rutinsvar kom till användning än en gång. Åkte tillbaka hem och sen kom sara och hämtade mig, träffade nya främlingar, mer rutinsvar, och sen åkte vi till In n out för kvällsmat. Hämtade Danny, åkte till Kevin, chilla där, sov hos Sara och sen var det söndag. Och vilken söndag det har varit! Bästa söndagen på länge, kanske någonsin.

Börjades som sagt med Sara, en mycket trevlig prick. Hon lämnade mig hos Mariah för vi skulle åka och kolla efter balklänningar. Kom dit preciiiis i tid för frukost, hennes mamma hade gjort fattiga riddare (varför vi kallar dem det is beyond me) ägg och färskpressad juice, NIIIIICE. Efter en lång natt var det precis vad jag behövde. Vi åkte in till SF och haight street. För er som inte vet vad haight är så är det basically där bohem kulturen startade, det var och är fortfarande idag lite av ett haven för hippies. Folket där är minst sagt intressant och så är även butikerna, man kan hitta riktiga fynd, och detta är preciiiiiiiis vad jag gjorde. Jag hittade en BCBG klänning i en 2nd hand butik, med alla orginal prislappar och så, för 25 dollar. Den hade kostat över 300, så ja jag är nöjd, och nu har jag en klänning till prom, yaay. Köpte även två andra klänningar, spenderade totalt 40 dollar, för tre klänningar som alla tre är sjukt nice... vad kan man säga mer än YAAAAAAAAAAAAAAAY?
Vid tre var det dags för familjetid, mötte Juliana, joe, barnen och Bill&susy vid färjebyggnaden, vi gick och åt lunch/middag och sen såg vi en föreställning; Peter Pan. Det var som en cirkus, de flög över hela lokalen, sjukt nice! Peter pan är en ganska märklig och bissarr(?) berättelse om man tänker på det, men om man inte tänker är det lugnt.

Nu sitter jag här och ska välja bilder! såå excited, kommer lägga upp den på bloggen när jag är klar!

Oh bara en sak till, Lauren berättade om en konversation hon hade med sin dotter Lily, 5 år.
- Mommy, you know that loser?
- No lily, what do u mean?
- you know, Obama won, and the otherone lost; the loser.
- Oh, you mean John McCain?
- Yeah..... Is he ok?

så gulligt, bedårande, cute, sweet, adorable, precious, whatever u wanna call it..

Ok, I'm done now... (hehe)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh jag känner igen det där med rutinsvar, jag har nog en 10 stycken jag också haha!

2010-05-04 @ 05:15:20
URL: http://sanwas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0