Österrikiskt(?) sällskap och SATC premiär

Sjukt mycket som hänt. Snabb uppdatering.

Förra helgen följde jag med Sara till hennes vän Cameron som vi träffade på the Framer's Market. Hos Cameron träffade jag Letti som är en österrikist Au Pair, på 20 jordsnurr. Letti och jag klickade direkt och den följande veckan hängde vi ca fyra gånger. En gång själva, en med cameron och Maggie (en annan Au Pair som åkte hem igår), och den sista gången var hemma hos en kille som hette kevin som hade en sköldpadda och en orm. Jag klappade sköldpaddan och höll ormen, pretty sick not gonna lie, finns bildbevis!

Det var min sammanfattning om letti veckan, men mycket annnat hände även förra veckan. Det var premiär för SATC 2, så vi tog chansen och såg den på premiären, vilket visade sig vara midnatten mellan torsdagen och fredagen. På Torsdagen var det även end of the season banquet, vilket är en middag med simlaget där the coaches håller tar och delar ut awards. Jag fick ett fint, men ganska generande tal, och the award "Best Newcommer". 

Slutet av maj innebär även massa födelsedagar för min del. 25e var det Spralles tur att fylla 19. 27e var det pappas tur att fylla 19 (kidd). Och den 28e var det mammas födelsedag. 29e var även mina föräldrars bröllopsdag, massor med festligheter GRATTIS till er alla!

Som om det inte vore nog med det. På torsdagen kom även yearbooken. Den faktiska boken. Jag höll den i min hand, kollade igenom den och såg hur den såg ut I PRINT, sjukt coolt måste jag säga, och mina sidor ser sjukt coola ut, tycker jag iaf.

Helgen, dvs, denna helgen var lite av en avskedshelg. Det var förmodligen den sista hela helgen som spenderades i Marin vilket är bitterljuvt. På fredagen åkte jag hem efter en mycket lång dag, hämtade min framkallade film och chillade en stund. Åkte senare hem till Sami, vi krängde och trodde att kvällen skulle sluta där men oj så fel vi hade. Vi hann med både det ena  och det andra. Vi åkte och åt med Allie och en random kille. Sen ringde Mariah och frågade vad vi gjorde. Svaret var, vi tar nattbilder, nice nice. Amy kom och joinade oss och sen ringer audrey och frågade om vi ville åka in till SF. Halvt tveksamma sa vi ja och åkte in till the Presidio. Det är precis på andra sidan bron, och tog nattbilder med bron i bakgrunden, sweet. 

Lördagen började och slutade med Sami. Kl 8 kom Monet och hennes föräldrar och hämtade oss och vi begav oss söderut, närmare bestämt till Santa Cruz. Santa Cruz har en boardwalk, vilket jag trodde var som en strandprommenad, men det var ett nöjesfält, på en strandprommenad. Roade oss på diverse karuseller och spenderade även en liten stund på den vackra stranden. Dock är vattnet iskallt. Jag trodde att folk här skämta när de sa att vattnet är kallt. Men det är SVIIIINkallt. Kallare än Skälderviken. 

Kom hem och fixade lite inför kvällen. Sami kom över och vi gick på en picknick. Vi tittade på solnedgången medans vi åt, mys pys. Audrey kom över med Amy och Kirby och vi gjorde smothies i vår Magic Bullet, kul och gott.

Söndagen, bestod av solning hos Kirby med Audrey, Sami, Lisa och Maggie. Det var kul men påvägen dit hände en slightly awk sak. Jag tänkte vänta utomhus på Aud för vädret var så fint. Öppnar dörren och där mittemot mig sitter min granne som är min ålder och som jag aldrig pratat med. Och jag tänkte sätta mig mitt emot honom men det gick ju inte för han stirrade på mig så istället så backar jag tillbaka in i huset efter någon awk sekund och stänger dörren, för det gjode nog saken bättre.... nope...

Efter Kirby's tog jag bussen till Mill Valley, första gången och hade inget koll var jag skulle så jag hoppade av på fel station och gick vilse, great start. Satt barnvakt för susi min photolärare, eller barnvakt och barnvakt, tjejer var 13. Stannade över natten, hon var riktigt trevlig och verkade ha kul så det var bra.

Audrey kom och hämtade mig på måndagen, var memorial day så vi behövde inte gå till skolan. Vi åkte och åt brunch i San Rafael, strosade 4th street, sen åt vi glass och åkte hem till henne och solade på hennes balkong. Lärde henne några viktiga svenska fraser som tex. Fan vad han är snygg. Hon skrev ner det som hon tyckte det uttalades och det var något i stil med "fahn vahh hahn issnig." det var kul.

Nu har dead week börjat. Det är sista veckan innan finals, men för mig, när denna veckan är över kommer mina finals att vara över. Jag ska lämna in en film i Sci fi och jag har en uppsats och ett prov i Econ, men det är allt så det kommr nog lösa sig.

OCH NUUUU.... Det viktigaste av allt. MIN FAMILJ KOMMER HIT, IMORGON. INTE OM 4 VECKOR, INTE NÄSTA ONSDAG, UTAN IMORGON. Allt jag har kvar tills dess är att sova, äta frukost, gå till skolan AND THATS IT!!!!!!!! SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICK!

Kommentarer
Postat av: caroline

Åh gumms nu är det inte ALLS långt kvar <3

Hoppas att ni får det helt underbart tillsammans!



Njut nu av den sista tiden.

2010-06-02 @ 10:24:40
URL: http://carolinewedelsback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0