Technology, not my cup of tea

Visst, det är sjukt bra med internet och allt vad mobiltelefoner heter, så länge det funkar. Varför jag för detta på tal är för att det nämligen är så att jag är sämst på att hålla något som har något att göra med teknik vid liv, vare sig det är en mobil, en kamera eller ett konto, let's say facebook? Idag togs mitt andra facebook-konto BORT så nu har jag inget. Nej, det är itne sant, jag har ett, ett som jag inte kan komma åt, awesome.
När vi ändå snackar tekniska prylar så kan jag ta och berätta att jag precis beställt en nya kamera, varför kan man fråga sig? Jo det är nämligen så här att jag hade två fullt fungerande kameror men under jullovet så pajade båda. Den ena tappades på ett bord, ett fall på ca 20 cm (man tycker ju den borde tåla det, men nej) och den andra FRÖS till döds! Fattar ni hur kallt det är om en kamera FRYSER till döds?! Sjukt kallt.
Såå vad mer har jag pajat på senaste? Jo just det, idag pajade jag min telefon också, men förrutom det så har det varit en bra dag. Började klockan 8, eller nej 07.59, med computer graphics, sen "smart period" vilket är som eget arbete där man har ett fast klassrum. Mitt är Laurens rum, sjukt nice. Åt lunch med Megan och Allie, har verkligen saknat Allie insåg jag idag. Hon är en av de gladaste och trevligaste människorna jag har träffat i mitt liv! Efter lunch är jag Laurens TA, eller som det så fint heter "Art studio tutor" haha vilket skämt.

Hade en disskusion med Jessica på vägen hem om att vara vegetarian/köttätare. En av hennes vänner sa en gång en sak som hon aldrig kommer glömma, och inte jag heller kanske nu när jag hört det.
- Om gud inte ville att vi skulle äta kött, varför gjorde han dem så goda?
Ligger kanske något i det, vem vet.
  
En gullig sak hände nyss. Grace kom springande till Juliana, man kunde se att hon var ledsen.
G - Mamma, någon tyckte inte om vårt julkort (för det hade kommit tillbaka i posten)
J - Det var fel adress bara, därför det kom tillbaka.

Ofta folk hade pallat skicka tillbaka alla julkort som det inte ville ha, haha.

Nu sitter jag här men ska gå och sätta mig i soffan och lyssna på regnet och läsa twilight och sen om en stund och sen ska jag eventuellt till basketmatchen. Det är de enda två  obesegrade lagen men tror ändå Redwood är liiiiite finare, liiiite bättre..

Update: Var på basketmatchen, Redwood kissa på Terra Linda! En sak som bara händer här. En kille hade gjort ett plakat till sin vän. Stod "Bow to the dook" vilket inte uppskattades av administrationen av någon anledning.. De menade att om det stod "Kneel to the dook", då hade det vatt helt ok. Men det är ju ändå förståeligt, sjuuuuukt stor skillnad på bow och kneel... inte sant?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0