2009 in review

Januari
Året började hemma hos Peter men en kväll som är svår att glömma. Några veckor senare blev vår kära Gladys, även känd som Malin E, 18. Detta firades hemma hos caroline, med en av de bästa kvällarna någonsin. Vårterminen i tvåan började, vilket även kom att bli min sista termin med 91orna på rönne. Framför oss hade vi ett underbart 2009 och även om vi trodde att det var så, visste vi inte hur bra det faktiskt skulle bli.

Februari
I Februari målade jag på barnkalas med min kära vän Lina. Malin e tog körkort och det blev enchiladas för hela slanten och en tripp till vårt kära väla för att fira. Det var även nu som 'helgen vecka 9' blev ett faktum. Vår käre vän pedor hade fyllt 19 så han hade stugfest med tema after skii och på lördagen firade vi malins 18årsdag på riktigt, och gud vilken kväll!

Mars

I Mars följde allas våran bjär i malins fotspår och joinade livet som 18åring. Detta firades med en rundtur på gården och våfflor! Det var även i slutet mars som vi fick besök från frankrike. En incident med köttfärs, kommer finnas kvar i minnet en LÅNG tid framöver!

April 
I början av månaden var franskarna fortfarande här men så fort de åkta firade vi. Det blev då trippelt firande för det var även då vår kära vän bjär då hade 18årsfest med nico. Tiden gick fort då mycket tid spenderades repeterandes för kommande månads dansföreställningar.

Maj
Första veckorna i maj spenderades alltså också i dansens tecken. Det var vårshow och allt vad det innebär som stod på schemat, hade jag vetat att detta skulle bli sista gången jag dansa på vääldigt länge, hade jag nog sugit åt mig av allt lite extra, men det är lätt att vara efterklok. I maj spenderades en vecka i Frankrike men två av mina bästa, och trots detta var det en upplevelse man inte riktigt vill komma ihåg, förrutom Paris. När jag kom hem hade min familj lämnat mig för sydligare breddgrader och flygit öster ut, närmare bestämt till thailand så jag spenderade två veckor själv, vilket på sätt och vis var skönt, men samtidigt väldigt ensamt. Caroline, Johan, Ponne och Malin blev 18 denna månad och det firades självklart med festligheter.

Juni 
Juni kom att bli den månad som mest kom att påverka mitt liv. Den 11 kom dagen vi väntat på och skolan was out. Mitt sista år med 91orna som jag gått med sen 6an... Sorligt men sant. Studenten var en dag jag sent kommer glömma då jag var med i en bilolycka (som jag själv orsakade iofs...). Åkte med simmarna till Spanien i en vecka och träffade även sabina "sagge" jansson där, mitt i Barcelona. Kom hem och förberedelserna inför strandvaktssäsongen började. MEN, under sista övningen på sista dagen innan vi skulle sammanfatta allt hände något ingen kunde förutsett. Jag sprang på stranden och bröt lårbenet. Det var även den dagen the king of pop, the great Michael Jackson dog, en vecka innan hans farväl turné "This is it" skulle ha premiär i London.  

Juli
Hände inte så mycket denna månad då jag var handikappad och sängbunden mestadels av tiden. Det var i denna månad denna blogg kom till liv med bilder och grejor! Första delen av denna månad spenderades med små mål varje dag, att sitta upp, äta lunch, gå med gåbord till toaletten, gå upp för en trappa med kryckor osv. Nu väntade en lååång återhämtning, hade jag vetat det skulle jag aldrig sprungit den dagen på stranden... Målade lite med lina i hembygdsparken och i slutet av månaden kunde jag nästan gå med en krycka, det var lycka. 

Augusti
Första veckorna spenderade jag så mycket tid som möjligt med min familj och närmaste vänner, då jag snart skulle ut på mitt största äventyr hittills. Jag skulle pröva mina vingar och flyga över atlanten för att bosätta mig i USA, närmare bestämt, Marin County, California, USA. De första veckorna var hemska och det var även vid denna tiden som skolan började. Träffade Lexi och började umgås med henne, men folk är olika och med tiden gled vi ifrån varandra.

September
Denna månad har alltid varit min, men nu ville jag inget annat än att glömma detta faktum. Jag var ledsen ofta och livet lekte inte alls. Men till min räddning träffade jag två änglar, Mariah och Monet. Och vilken tur det var. Hade jag inte haft dem hade jag inte klarat mig denna hösten, jag hade heller inte träffat Sami. Min dag kom och den spenderades på sightseeing i San Francisco. Blev mycket av SF denna månad då det var en festival där jag såg Alanis Morisette! Det var även nu som jag började umgås mer med mina tyskor.

Oktober
Ännu en festival och denna gången var det i kärlekens tecken! Livet började rulla på mer och mer och jag fick fler och fler vänner. Trots detta kändes det aldrig som hemma.. I slutet av månaden var det Halloween och det var kul att se hur alla gick in för det. Tyvärr hade jag tidigare den veckan drabbats av mediornias hype n1 detta år, svininfluensan.

November
Blev inblandad i Usas o fungerande sjukvårdssystem när jag var tvungen att röntga mig och reslutatet av denna visade att jag behöver opereras. Sant som sagt, kontaktade försäkrningsbolaget som bokade en hemresa, den 18:e december. Tiden gick och det blev tanksgiving, en högtid som jag planerar att ta med till Sverige. Att det var mindre än en månad till jul var svårt att fatta då det fortfarande var ca 20 grader.

December
By the time denna månad inföll var nedräkningen i full gång. Det var mindre än 20 dagar tills jag återigen skulle få se min familj och mina vänner. Jag längtade. Tiden gick, finals passerade och hux flux var det dags att åka. Till flygplatsen åkte jag inte riktigt vetandes vad som väntade mig. Opererades, och firade jul hemma vilket var konstigt men samtidigt helt underbart. Det var även nu som allas våran sagge ÄNTLIGEN blev 18 och i och med detta blev jag lämnad kvar, ensam, på andra sidna.. Mellandagarna gick åt till att träffa saknat folk och sen som en perfekt avslutning på detta år rundades året av med de som det börjat, med mina bästa. 

Tack alla för ett underbart och verkligen oförutsägbart 2009. Alla uppmuntringar och allt stöd, det har varit ovärderligt. Nu hoppas jag på ett lika bra 2010, men helst med mindre olyckor/skador! <3 

(Bilder i inlägget kommer när jag har tillgång till min dator, dvs när jag kommer tillbaka till USA)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0