what's the point?

Sitter har, har i runda slangar sju timmar innan jag gar och lagger mig, om inte mer. Sa vad kommer jag gora dessa timmarna? Kolla Greek pa internet, mina laxor, trana, ata.. helt meningslost jag menar what's the point? Vad ar meningen med allt?
Vi gar i skolan for att fa bra betyg sa vi kan lasa vidare till vad vi vill, sa vi kan tjana pengar. Sen har vi pengar och allt det men vad stravar vi mot, doden? Folk kommer in till ens liv, men bara for en stund. Forr eller senare kommer de forsvinna lika snabbt, och da vad? Da traffar vi nya manniskor som forgyller vara liv for ytterliggare en stund.
Vi andas, vi lever, men for vad? What's the point?

Kommentarer
Postat av: PappaP

Ja... Det är många (inklusive jag) som har funderat över detta och det ska man nog göra. Jag förstår att du har tråkigt och det måste vi nog alla ha ibland. Det låter tråkigt.... haha men kontrasten mot det som är kul eller givande blir så mycket större och därmed den positiva upplevelsen av det som är kul så mycket mer intensiv.

so "What´s the point really " Jag har ingen aning men för mig är det för närvarande att njuta av livet. Det innebär inte att jag bara har kul hela tiden !!!!

Älskar Dig!!

/PappaP

2010-02-05 @ 07:53:25
Postat av: sägs the livsnjutare

Frågan är inte vad som är meningen med livet, utan vad livets mening är för dig. För mig är livet inte de dagar som gått, utan de dagar jag kommer ihåg. Alltså kan livet endast förstås i efterskott, men måste levas i förskott. Så nu tänkte jag gå ut och leta efter mig själv eftersom livet är för kort för att vara tråkigt.

P.s Livet leker, hoppas att jag får vara med!

2010-02-05 @ 15:35:09
Postat av: Malin

Svar på din fråga är, JA, det är bryggan, det är snö överallt och kallt och eländigt. Det är inte kul med snö längre :(

2010-02-05 @ 17:08:22
URL: http://ommalineriksson.blogg.se/
Postat av: mormor

intressanta funderingar! och mänskliga skriver ett mail till dej!

2010-02-05 @ 17:31:10
Postat av: bjär

sånt där tänker jag också på ibland. men så får man tänka på vad det är en som gör en glad just precis nu, i denna stund, och så får man sträva mot det. vi kan dö när som helst, det kan lika gärna bli om 70 år som imorgon. och när dagen kommer då vi ligger där på gränsen mellan liv och död då vill man kunna tänka tillbaka på stunder som man uppskattade och njöt av, speciella känslor, speciella ögonblick då allt var perfekt, utan att man riktigt kan förklara varför. men ja, jag kan hålla med om att det är en sån hysteri om att gå vidare i livet, det finns alltid något längre bort som man tror är bättre, att livet skulle bli bättre efter studenten, att man kommer bli lyckllig bara för att man har masssa pengar i överflöd. istället för att ta vara på varje stund med vetskapen om att livet kan ta slut när som helst, och att det är då man ska ha reflektera över de ögonblicken då man tyckte att det fanns nånting som gör att hela den här grejen som vi kallar livet skulle varit värt mödan, att det är värt de motgångar man går igenom för att kunna uppskatta alla de här småsakerna sen. "allt som inte dödar, det härdar" heter det ju, och det tror jag faktiskt starkt på, vi lär oss hela tiden vad vi ska göra och inte göra för att må bra. nu blev detta jätteflummigt och jättelångt och gav inte dig alls någon klarhet i livets mening,men jag förstår hur du tänker och ungefär hur du känner också, även fast du befinner dig på andra sidan jorden. ta hand om dig där borta. <3

2010-02-06 @ 12:36:51
Postat av: caroline

Det är verkligen något som får en att tänka till men många strävar nog efter lycka, många strävar så mycket att de är blinda för vad som sker nu. Jag tror inte att det finns någon generell mening, det är individuellt.. Jag brukar sträva efter att leva i nuet och njuta av varje sekund, då strävar man inte förlångt och ens mål är inte orimliga. Så michelle lev i nuet, ta vara på din tid där även om det inte alltid känns 100. Det dåliga kommer göra att du uppskattar allt bra när du kommer hem och det bra kommer du vara tacksam för att fått uppleva. <3

2010-02-09 @ 20:44:18
URL: http://carolinewedelsback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0