I've tried polygamy, why just have one?

Have a wonderful Valentine's day y'all, I love you. Welcome to Salt Lake City.
Det var sa jag blev valkomnad till Salt Lake City, Utah. Salt Lake City ar dar Vinter OS gick 02, for er som inte kommer ihag det. Salt lake ar aven hemmet for tusentals mormons, det ar sanna som har gigantiska familljer och gar runt i folkdrakt och tror pa polygami, giftemal med mer an en person.... Intressant va?

Jag har varit har sen i lordags kvall. Skulle kommit hit lordag dag, MEN det blev lite change of plan(e)s da Joey hade bokat min biljett till den 13 mars istallet for 13 feb... Sa dar satt jag pa lordag morgonen unable att checka in och utan flyg hit. Men, joey bokade en ny biljett till mig men istallet for att flyga SF -> Utah, fick jag nu aka till sacramento, typ en och en halv timme bort, flyga till LA och sen till Utah... Men det gick och nu ar jag framme, eller ja det har jag varit ett tag.

Dagen efter jag kom hit hade Tom bokat en skidlektion till mig sa jag akte x-country (kan inte aka utfor med mitt ben, suger lite men anda) X-country var faktiskt fett mycket jobbigare an vad jag trodde och det hande nagot med min hal sa jag fick en feteblasa. Efter det akte vi och at lunch, sen korde vi runt och kollade pa bergen, det ar heeelt sjukt att mother nature har skapat detta. Visst mankind har skapat typ eiffeltornet and whatnot men det ar INGENTING jamfort med dessa bergen, ma gaaad vad liten man kanner sig.

Igar blev det ingen skidakning med tanke pa min fot, sa jag chillade har hemma bara, kollade tv, at pannkakor, och chokladen jag fick pa alla hjartans dag av "Edward" (Tom) haha. gick pa bio, up in the air, tror man uppskattar den mer om man ar gammal an om man ar 17....

Nu sitter jag har, solen skiner och jag hade velat lagga upp bilder men jag har inte med min kabel sa det far bli nar jag kommer tillbaka till cali. Pa tal om resa, jag har eventuellt en resa comming up hoppas hoppas hoppas.... De senaste 12 manaderna har jag varit pa manga flygplatser insag jag haromdagen...
kopenhamn, spanien, london, SF, LA, Sacramento, Atlanta, Arlanda/Bromma, Angelholm, Amsterdam, Salt lake city... tror det var alla... men som sagt, forhoppningsvis blir det en till innan det ar dags for hemresa...

Take care y'all n' have a wonderful week, I know I will here in beautiful Park City..

Har ar forresten en lank pa huset jag ar i, considering my lack of pics;

View Larger Map (placera den oranga gubben pa Aet i Aspen om han inte ar dar redan...)

Kommentarer
Postat av: mormor

vad du får uppleva tösabit!! Fatta det!!! <3

2010-02-16 @ 22:33:03
Postat av: Nathalie

Hola! Har läst din blogg sen du åkte men har aldrig kommenterat nu så jag tänkte att det var på tiden, vet hur frustrerande det är att ingen någonsin kommenterar när man väl slösar sin dyrbara tid på att uppdater ;P Jag var själv utbytesstudent förra året, i Iowa, och hade världens bästa år. Anyways, tänkte bara säga att din blogg är den bästa utbytesstudent-bloggen jag har läst (och tro mig, jag har läst måååånga). Du får mig verkligen att längta tillbaka! :)

2010-02-17 @ 18:44:45
Postat av: Petter

Fan vad ballt! Jag vill också..

2010-02-19 @ 07:39:48
URL: http://engblom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0