Show me your leg!

Lite svengelska som vanligt. Titeln ar inspirerad av min kara van lina som en gang sa "Oh no I forgot my leg at home". (leg as in legitimation, inte ben)

Och varfor tar jag upp detta kan man da fraga sig. Jo det ar namligen sa att jag har fixat ett California ID, eller ansokt om ett iaf. Det var en intressant process och en liten trip till the DMV, det ar typ var motsvarighet till vagvarket antar jag men man gor allt dar. Allt fran tar korlektioner och uppkorningen till att fixa id,  registrera sig for rostning, eller uppdatera sin adress nar man flyttar. Fyllde i alla papper och sa och gick till luckan.

Kvinnan som tog emot mig kollade igenom papperna fort och sen sag hon lite skeptisk ut sa hon kollade upp pa mig..
- are you sure you're 6' 4"?
- ehmm, yeah?
- ....are you sure you're not 5' 4"?
- Ohhh yeah, haha, I'm 5' 4", sorry about that

For alla oss europeer (och alla andra lander basically) ar det amerikanska systemet heeelt forvirrande men i detta fallet ledde det till ett ganska komiskt missforstand. Jag rakade skirva att jag ar 6 feet and 4 inches vilket ar ca 193 istallet for mina 164 vilket ar 5' 4".. Hade blivit intressant nar jag visa IDt senare och det stod att jag var 193, typ 30 cm langre an min verkliga langd.

Kommentarer
Postat av: bjär

varför behöver du id?

2010-04-24 @ 16:10:30
Postat av: PappaP

Hey!!

"Show me your leg" haha eller "Can i have a sucking-straw" hahahahaha

Visste inte heller att du var 13 cm längre än vad jag är... haha, ja det var kul att läsa!!

Och Johanna B, hmmm verkar som hon skrattar åt mig eller... Bjär?? :D

Sköt om Er

Kramar

/PappaP

2010-04-24 @ 19:51:07
Postat av: Michelle

Bjar, jag behover inte ett ID, ville ha ett sa ja, skaffade ett =)

2010-04-25 @ 02:45:22
Postat av: bjär

okej, men varför ville du ha ett då? ;P

2010-04-25 @ 15:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0