Procrastination

---Summerar pretty much vad ajg gjort heeeela helgen. I fredags hände det ingenting, eller ja, jag hade saker planerat men inget worked out så jag satt hemma största delen av kvällen. Snackade dock med en av tyskarnas vänner, han är dansk. Så eftersom jag hade sjuukt tradigt kom han hit och vi satt och disskutera livet i någon timme, det var nice.
Igår solade jag lite, åt, skypade och sen var det helt plötsligt kväll, och jag som skulle skrivit en hel uppsats, blev inte så mycket med det. Det blev det inte idag heller för den delen. Åkte in till SF igår och sjöng karaoke, det var kul men lät förjävligt.
Idag väcktes jag klockan 7 när barnen bestämde sig för att ha en tidig lekdag, underbart... Låg och var halvt sovande halvt vid medvetande till klockan 10 när de gick till kyrkan och pga att jag inte fått sova till 10 eller ens 9 var jag aldeles för trött för att följa med så jag stannade hemma...

Nu sitter jag här, söndagsångest som resultat av min procrastination, men vad gör det om hundra år? eller ens om 100 dagar? Om 100 dagar är jag ju redan tillbaka i Sverige och livet här är ett minne blott.

Kommentarer
Postat av: bjär

vad är "procrastination" ? njut nu sista tiden michmach!

2010-04-07 @ 10:11:32
Postat av: josefine

Hejsan! :)

Varifrån flög du? Behöver man åka upp till stockholm om köpenhamn är närmre? lite nyfiken.

2010-04-07 @ 16:45:27
Postat av: Mamma

Var tvungen att slå upp ordet. Kunde inte det men förstod innebörden genom att läsa vad du skrev.

Det var väl inte första gången som du utövade procrastination... :-) Ofta blir resultatet ångest dvs en lite högre grad av oro.

Kom ihåg gårdagen, dröm om morgondagen men lev idag



Kramar mamma

2010-04-07 @ 19:52:23
Postat av: Michelle

Josefine, jag flog hit fran kompenhamn men visumet maste man hamta i Sthlm trots att kopenhamn ar narmare, storigt men det ar sant man far leva med!

2010-04-07 @ 22:34:48
Postat av: bjär

hahahah alltså bilden!! herregud säger jag bara. men det är fint gjort annars, kunde dock valt en snyggare på oss ;)

2010-04-08 @ 16:44:50
Postat av: josefine

Tack, jag vet att man måste hämta visumet där, men tänkte att det känns onödigt för mig om jag ska flyga upp till stockholm för att sen flyga. :)

2010-04-11 @ 09:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0