Look in my eyes, what do you see?

Idag har inte varit en bra dag. Jag har varit sjukt frustrerad irriterad och varit tvugen att skriva ett fetearbete. Hela dagen har jag känt mig obekväm i min egen kropp och något litet som att axelbandet på bhn trillar ner kan vara droppen som gör att jag får ett utbrott, helloooo PMS, tror alla tjejer (och killar som upplevt andra sidan) vet vad jag menar men jag vet inte, kanske är det bara jag. 
Förrutom att jag har varit allmänt sur och tjurig har jag som sagt även varit tvugen att skriva resten av mitt govt arbete och det var så svårt, det svåraste jag gjort i mitt liv typ, KUUUUUUL. Svar nej. Att läsa ett Supreme Court case som är typ 13 sidor om man skriver ut det, typsnitt 7, med svåra juridiska termer på ett annat språk för att sen sammanfatta med egna ord, är helt enkelt inte min grej. Även när jag efter mycket om och men förstod texten, skulle jag försöka börja skriva men det gick inte. Även fast jag förstod så kunde jag inte hitta nya ord för det, sjukt frustrerande. Har suttit här nu typ hela dagen känns det som så för några timmar sen var jag tvugen att ta panodil för min svanskota, buuu.

Höjdpunkten på  min dag var när jag pratade med min familj på skype imorse och hade även en liten höjdpunkt nyss när jag hittade denna videon på youtube, sååååå söt!! Vill bara krama honom! Att jag gillar den låten hjälper också...



Imorgon börjar Homecoming week. Det är tema varje dag, imorgon är det pjamas tema vilket jag ser fram emot, gillar gå runt i slappekläder! Kommer bli mycket blider från veckan hoppas jag, hoppas även på att vara yearbook representant på dansen, annars är det inte säkert att jag ska gå...

Tre helt random saker

1. Tracey, Juliana&Joey's vän är läkare och hon hittade en jättebra deal för min röntgen, $43.20. VAD SÄGS OM DET! Blir nog att jag röntgas någon gång i veckan. Tyvärr är det långt borta så måste missa skolan en dag men det är det värt. Annars hade det ju kostat typ 540 dollar mer!

2. Jag har nog bestämt mig för att inte göra mitt projektarbete nu, att vänta tills jag kommer hem, och ta vara på denna upplevelsen och inte behöva stressa (mer än vad jag redan gör)..  vad tror ni om det?

3. Jag tycker det är jättejobbigt att alla säger att de älskar mig här, de säger det minst en gång om dagen. Och jag älskar inte dem... Att säga att man älskar någon är en big deal, jag älskar mina vänner (och min familj ofc) hemma men det är knappt att jag sagt det, sa det precis innan jag åkte för första gången till vissa... Känns som att amerikanarna använder det så mycket att det inte ens betyder något. Jobbigt när man faktiskt älskar någon på riktigt, vad ska man säga då liksom?


Kommentarer
Postat av: Pappa

Godmorgon

1 - Nice röntgendeal... hehe - Om Du kan (får) ta en bild av bilderna och skicka den till oss vore det bra.

2 - Good choice - njut och ta det lugnt

3 - Allt är relativt, även när det sägs "I love you" hela tiden men.... det finns ändå en positivitet i detta att man uttrycker sig så och att man kan ge komplimanger, i stället för att aldrigt säga någonting. Visst kan det kännas lite väl i överkant men det är bara till att acceptera och ta åt sig.



Kraaaamar

/PappaPe



2009-10-12 @ 09:29:08
Postat av: mormor

Projektarbetet får du väl göra här hemma!!! Ta vara på tiden "over there" ! Stressa lagom!! Have fun and take care!

2009-10-12 @ 12:48:48
Postat av: bjär

jag tycker VERKLIGEN att du ska göra ditt projektarbete där! även om det blir stressigare. Projektarbetet förpestar mitt liv så jag tycker verkligen du ska göra det där för att slippa det när du kommit hem! haha, en rätt kul grej var när jag läste: " Jag tycker det är jättejobbigt att alla säger att de älskar mig här...". jag bara jahap.... då slutar jag väl säga det om du tycker det är så jobbigt. sen fattade jag vad du mena, och håller verkligen med dig! sånt är bara jobbigt och störigt när man vet att de inte menar det!

2009-10-12 @ 14:34:10
Postat av: Spräll

Håller inte med bjär, visst projektarbetet förpestar våra liv och det suger ihjäl MEN det känns som att du har tillräckligt att göra där borta och om du ska skriva om USA kan du ju göra det lite på sommarlovet så att du är klar typ till höstlovet istället för att stressa där. Och då blir det ändå slappt här hemma sen. Btw vill jag ha listan på dem du umgås med och kort, det hade varit kul :) saknar dig jätte mycket!

2009-10-12 @ 22:34:38
Postat av: bjär

ja men ska man skriva om usa så är det väl lättast att göra det medans man är där? men okej, man kan ju satsa på att göra det på sommarlovet innan trean börjar också... jag vill också ha lista!!

2009-10-13 @ 10:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0