I Always Feel Like Somebody's Watchin' Me

De senaste dagarna har tre av mina saker försvunnit spårlöst. Två av dem är återfunna och i säkert förvar men mitt fina penskrin med pingvinlinjalen är borta. Upsetting, i know. En av sakerna som var borta var min svenska telefon. Jag använder inte den och sim-kortet är inaktiverat så kan inte ringa eller så men den är min väckarklocka. Igår vaknade jag 10 min innan vi skulle åka, idag 30 min innan. Jag behöver tid på morgonen annars är jag ingen trevlig person haha. Igår var jag så trött när vi åkte till skolan att jag itne ens kom ihåg vilken bil vi kört. När vi skulle köra hem hittade jag itne bilen som jag trodde vi åkt i, snopet.
Snopet, lyssna på det ordet. snooopet. snoPETTT. säg det många gånger och det låter skumt. Många svenska ord gör det har jag märkt nu när jag lär alla amerikanare svenska. alla och alla, det är faktiskt inte så många som vill, även om man skulle kunna tro det, jag trodde det.

Dagens bästa går till....................... BJÄÄÄÄÄÄR. Hon hade skickat ett brev till mig, jättegulligt. Kanske till och med svarar på det någon gång haha. Började flabba några gånger. Det är konstigt, hur bläck på en bit papper kan få en att känna sig. Jag tänker ofta på det när jag ser en bok. okej, det var enough flumm for today...

Just nu tittar jag på grey's online. Internet är verkligen amazing. Trots att min familj inte har tv så kan jag följa mina tv-serier online, yaaay. De enda jag följer är dock grey's och en relativt ny serie called True Blood. Gillar faktiskt den, handlar om vampyrer, you should look into it.

Som ni kanske kommer ihåg skrev jag om bränna i september, den försvann. Nu är det oktober och detta hände mig på vattenpolon.



Tjejerna här är förresten helt sjuka när det gäller kläder. Förra veckan hade typ alla linne och shorts som de visa halva röven i. Nu har det blivit "kallt" så det är bäst att klä på sig. Tjejerna tar därför på sig jeans, tjocka tröjor, uggs och dunvästar!!!

Gjorde faktsikt delar av min government assignment idag. DUKTIGT I knooow. Nu ska jag ladda baterierna för en intensiv morgondag. Går i skolan till 12 45 sen är det kvalletid med tyskarna!


Kommentarer
Postat av: bjär

aaah, har du redan fått det! trodde inte att det skulla vara framme förräns på fredag ;) visst blev fotot fint? haha kände mig såå lökig efter jag skrivit brevet och ångrade mig nästan lite, eftersom det egentligen inte stod så mycket vettigt! men kul att du blev glad iaf! :) du måste hitta pingvinglinjalen igen! och det med tjejernas kläder låter ju faktiskt exakt som vissa 93:or i sverige ;)

2009-10-07 @ 11:26:35
Postat av: Pappa

tjohej

Det var en rejäl bränna..

Behöver du tid på morgonen.. märker jag inte så mycket av för då är jag redan på jobbet haha.

Det är väl bra att jejerna klär på sig ordentligt så de inte fryser när det bara är 22 grader varmt.

Hoppas Du hittar dina grejor.. Ha en bra kväll

Kranmar

/Pappa

2009-10-07 @ 20:22:35
Postat av: Mamma

Fick mig ett gott skratt när jag läste om tjejerna och deras klädsel...

Håller med Johanna och hoppas att du hittar pingvinlinjalen och pennskrinet igen.

Gott jobbat med Government uppgiften.



Kramar Mamma

2009-10-07 @ 22:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0