Efter solsken kommer regn

Jag har varit i Marin i snart fem veckor. Känns som typ två men ändå som typ 10, svårt att förklara.. Ända sen jag kom har det varit blå himmel och strålande sol. Ibland har det varit grått på morogonen men framemot 10 har det klarnat upp helt, eller lämnat några få vita moln. Så var det inte idag. Idag har det varit grått hela dagen och framemot eftermiddagen började det att regna! REGNA! Jag är inte sugen på regn, jag vill ha sol och 25-30 grader i minst några veckor till!

Igår var som sagt PTTP och sen var jag hos jamie i SF. Efter Slumdog Millionaire och en fetepizza åkte killarna hem. Trodde vi. Efter en halvtimme ringer de lexi och säger att bussen inte kommer och erbjuder henne pengar för att köra dem hem. Problemet bara var att hon kunde inte köra själv för hon skulle inte hitta tillbaka till jamies hus så jamie följde med. Jag erbjöd mig att stanna kvar med tanke på att det inte fanns plats i bilen för en till. Men det var gött, satt och kolla CSI miami och sen snackade jag gött med Jamies föräldrar Randi&Chris. Jag snackar för övrigt med nya människor typ varje dag, lärare, föräldrar you name it. I fredags fick jag skjuts hem av Mariahs moster. Random? svar: ja. Men jag gillar det. Jag gillar träffa nya männsikor och att prata om typ allt. Jag har även märkt att min favorit ålder är 60+are. De har mer kött på benen (haha) och har alltid roliga berättleser om sina liv, GILLAS!
Igår när de kom tillbaka kollade vi, eller dem (jag körde en bjär) en annan film och jag somna. När jamie skulle väcka mig för att jag inte skulle behöva sova på soffan fräste jag åt henne på svenska så hon la på mig ett täcke och gick och la sig. När vi vaknade idag fick vi färska blueberry bagels GOTT. Såg några avsnitt av True blood och sen åkte vi tillbaka till Marin.

Nu på eftermiddagen har det regnat, regnat, regnat. Så jag bestämde mig för att baka, baka, baka. Bakade två rulltårtor, en med blackberry jelly och en drömrulle. Sen satte jag mig med en kopp te och lyssnade på regnet. Nu precis innan jag började skriva detta tog jag ett bad, badkar är underskattade! men nu är jag trött. 

Här är lite bilder från helgen

 

Min snygga GO-REDWOOD-tröja från i fredags.




Jag på Longboard och Mariah, precis efter jag nästan krockat med busken




Lexi och Jamie på Power To The Peaceful




Mannen som sa att jag var en blomma haha

Kommentarer
Postat av: mormor

Tröjan blev ju riktigt snygg! Longboardåkningen ser ju onekligen riskabel ut! Förstår poliserna som undrade vad ni höll på med. Kul att du har så många nya människor att snacka med och att du gillar det.Möte med människor av olika slag ger erfarenhet.

love you <3

2009-09-14 @ 08:17:39
Postat av: Pappa

Som alltid bra och roliga bilder. Tjaa på longboard med hundkoppel kan kanske väck misstanke haha

Härligt du träffade han som skall gifta sig med Madonna!!

Hoppas Du får en skööön måndag... Vädret ser ut att bli bra igen hos Er...

Kram

Pappa

2009-09-14 @ 15:44:49
Postat av: Mamma

Michelle!

Det är så roligt att få ta del av det du upplever. Vi tänker på dig!

Uppskattade familjen ditt bakverk? Hoppas att ni har det mysigt.

Dina bilder är jätte fina!



Kramar Mamma

2009-09-14 @ 19:38:21
Postat av: felicia

kan inte jag få en bit :D:D?

2009-09-14 @ 21:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0