Mushy Mud

Roligaste händelsen idag var lätt när Lisa skulle förklara att en kille hade sagt att the strawberrys were mushy istället för "mud". Hon menade att mosiga hette "mud" och att han sa mushy. Hon förklarade att det roliga var att mushy på tyska (inte säker på stavningen) betyder "the female penis". Efter att ha skrattat ett tag förklarade vi lugnt att mushy faktiskt betyder mosig och att mud som hon trodde mosig hette betyder lera.
Hon ville även invent me to her house in germany after this year. I'd like that. Skulle inte ni vilja bli upfunna av någon? Att tyskarna inte kan alla ord på engelska har både sina för och nackdelar, detta, var en av fördelarna.

Vi åkte hem till Lisa's efter skolan och gjorde brownies. Det var gott, jag blev mätt. Fick även kött där!!! Gillar hennes värdföräldrar de är trevliga och de har en söt liten dotter på 9 jordsnurr, Shanon. Imorgon är det fredag och jag vet inte riktigt vad mina planer är. Mina planer för lördagen är dock klara. FESTIVAL I SF WUUUHUUU, I am soo phsyched! Har sett förra årets bilder från denna festival och det verkar lite som att det är som pridefestivalen i Stockholm, med alla färger och nakna människor. Vet inte om det har något med homosexualitet att göra, skulle dock inte bli förvånad, det är ju trots allt San Francisco.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Kött och kakor ja då var det bra .. :))

Ta en hög bilder imorgon, är kul att tita på.

Kul att någon vill uppfinna Dig, har bestämt för mig du redan finns...



Yoheeeyyy

Jag behöver receptet till kladdkakan med tryffeltopping....!!!!!

Maila mig.... hem... omgående... tack!!



Kramar

/Pappa

2009-10-02 @ 14:48:38
Postat av: Mamma

Precis hemkommen från jobbet och det är FREDAG!

Denna veckan har varit intensiv, mycket arbete ute på fältet viket även innenbär rapportskrivning som jag inte har hunnit med...

Visst blir det roligt när betydelsen av samma ord är olika på olika språk? Jag kan riktigt se hur ni bryter ihop

Karnevalen är troligtvis som pride festivalen i Stockholm men mycket större. Som du mycket riktigt påtalar så är du ju i SF.

Ha så kul och var rädd om dig!



Kramar mamma

2009-10-02 @ 18:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0