När övning blir verklighet

Jag har lyckats bryta mitt lårben... 

För er som vill veta hur det gick till så var det såhär.
Jag var på Stranden i Ängelholm och vi hade övning med strandvakterna. Vi skulle få ett "drunkningstillbud" och jag skulle hjälpa till vid platsen. För att det skulle vara så verkligt som möjligt så bad de mig gå en bit bort, vilket jag gjorde. När jag sen får larmet via walkie-talkie kutar jag allt vad jag kan längs strandkanten till platsen där de behöver hjälp. MEN. Eftersom det var precis vid vattnet finns där gropar som barn grävt ... En av dessa ser jag inte utan jag sätter min högra fot i den. Vänster ben som redan är påväg fram har kortare väg till marken och jag missar så jag flyger och landar med benet under kroppen, och pang så var lårbenet av. Det kändes som i Harry Potter när benen försvinner ur kroppen och ont, sån sjuk smärta. Jag tog walkie-talkien som jag hade i handen och bara skrek, men de fattade att jag behövde hjälp, sen kom alla springande och de larmade SOS. Larmningen till SOS blev fel och det tog så lång tid för ambulansen att komma att de var tugna att flytta mig pga stigande vatten, TWICE. Det var det värsta jag varit med om i mitt liv... När ambulansen efter många om och men kommit sövde de mig, drog rätt benet och efter det var jag hög som ett hus. När jag kom in till Helsingborgs sjukhus, röntgade de mig och sedan satte de en fet spik igenom hela benet (bilder finns i inlägget ovanför).

Nu, för exakt sex dagar sen, var jag färdigopererad och det är snart två dagar sen jag fick komma hem, vilket är väldigt skönt! Men my way to the top är lång och FÖRHOPPNINGSVIS kommer jag kunna åka till USA som planerat, men det är inte säkert...
Imorgon ska jag träffa en till sjukgymnast (mina föräldrar är sjukgymnaster så de är på mig hela tiden om att jag ska böja och blablabla) och förhoppningsvis kan han berätta något mer om hur lång tid det kan ta....

Take care och hoppas ni inte blev alltför uttråkade om ni läste allt...


Kommentarer
Postat av: Amira

fyfan vad läskigt*;)

Hoppas att du kommer i väg nu som planerat!!!

Vet du vilket år på highscholl du ska gå eller?? =)

2009-07-02 @ 09:45:48
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: jonna

KRYA PÅ DIG ÄLSKLING

2009-07-02 @ 19:20:10
URL: http://jonnacronberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

love you<3

2009-07-04 @ 19:24:00
URL: http://carolinewedelsback.blogg.se/
Postat av: Emil Hansson

Aj! hoppas det blir bra och krya på dig ;P

2009-07-06 @ 23:21:21
Postat av: Thea

gu va jobbigt! hoppas du får och kan åka! ok om jag länkar din blogg? jag ska också åka iväg i höst till usa :)

2009-07-07 @ 07:23:34
URL: http://livetsomthea.blogg.se/
Postat av: IIdaIda

Nej vad olägligt, tycker synd om dig! Hoppas du får det bra i USA :)

2009-07-25 @ 21:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0