The first day of School

Idag var första dagen i skolan och boyyy did I feel lonely. Man har ingen klass som man följer utan man har bara random klasser, typ som våra individuella val. Så där gick jag på kryckor i min ensamhet, eller ensam var jag inte för alla har rast samtidigt och det går typ 1500 kids på Redwood men ja...

Innan skolan börjar var alla Freshmens där, och jag för jag åkte med Joey så han visade mig runt till alla mina klassrum (igen) men det behöver jag för skolan är som en fyrkantig bagel där alla korridorer ser likadana ut. EXAKT likadana (värre än rönnes precis efter renoveringen)... Efter rundvandrigen var jag helt slut och benet gjorde jätteont så jag gick till nurse för jag har ingen klass 1st period... Tänkte att hon kunde ge mig en alvedon eller något men nej, hon får enligt California state law inte ge ut någon medicin alls och sen sa hon också att man inte får ha med sig egen medicin i sin ryggsäck, inte ens något som alvedon.. Då fick jag typ panik. Asså en alvedon? Man kan köra till närmaste typ ICA och köpa en burk med 500 i och ta hur många man vill men jag kunde inte få EN av henne, och på något sätt lät det på henne som att det var min skyldighet att veta detta... Har aldrig känt mig så liten, ensam och missförstådd i mitt liv.. Detta var INNAN skolan ens hade börjat på riktigt för mig... Klasserna gick helt okej, men man fick typ springa mellan för det är bara 5 min mellan klasserna.. Var itne så många som vågade prata med  freaket på krycks men förhoppningsvis blir det bättre....

And ohh, det finns fyra andra utbytesstudenter på Redwood, KUUL kanske ni tänker nu, buuut I would say not so. De fyra är alla från Tyskland och snackar tyska med varandra....


Kommentarer
Postat av: mormor

Det blir bättre ska du se, men låt det ta tid! Vet ändå hur du känner det.Vi har pratat om det.

Bamsekram

2009-08-20 @ 08:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0