Sweden x3

Idag har Sverige stått på schemat. Dagen började med att jag fick träffa en lovely lady som heter Christina. Hon är svensk men har bott här sen hon var 20ish. Hon är idag typ 60 något (skulle jag gissa) och har starat ett Swedish community med några vänninor, med dem som hon flyttade hit med.. De har en big fundraiser vid jul, typ som en julmarknad, längtar redan, hehe. Efter det pratade jag med familjen på skype, och sedan även med mina girls. Visade dem geten som då rymde, aj aj aj... Iallafall, det var trevligt att se och höra allas röster igen, även om vissa är mer dominanta än andra, ni vet vilka ni är ;) haha. Sen åkte vi till Ikea för att äta lunch, på något sätt blir man mer patriotisk när man inte är i Sverige. I Sverige skulle jag aldrig åka till Ikea och äta köttbullar med potatismos men här känns det som en självklarhet, skumt.


På Ikea:

Tvilling 1: Varför har du bara en krycka?

Jag: Jag behöver bara en...

Tvilling 2: Det är för att hon bara har brutit ena benet..


så cute! tänkte även börja ladda upp fler bilder och eventuellt Videoklipp. Här är några bilder från dagen och ett litet miniklipp! 

And ohh, jag pallar inte berätta om dansen idag heller, blir trött bara av att tänka på det, men det kanske kommer någon dag. Det var som Bahnhof 16 fast 10 gånger värre typ.......



Möbeljätten IKEA (ha ha ha)
Grace, Dorel, Eli & Sophia



Första gången jag testar videoklipp, hoppas det funkar ! Grace sa att jag bara fick visa den om jag sa till henne vad folk tyckte, so you have to let me know alright?




Mys i morgonrock innan läggdags...
Sophia, jag, Eli & Grace


Kommentarer
Postat av: mormor

Adorable kids! Almost moviestars!!! Hoppas vi får se fler flimsnuttar, och med den professionella intervjuaren!! Thank you!!

2009-08-24 @ 08:54:46
Postat av: caroline

så söta :)

skönt att se dig och höra din röst igen, Även om vissa var mer dominatna och en annan ressesiv ;)

2009-08-24 @ 09:04:15
URL: http://carolinewedelsback.blogg.se/
Postat av: Pappa

Trevliga bilder... Du kan häsla Grace och Sophi att de är såå fina på filmen.

Like your american accent - det kom snabbt hehe.

Ha en bra dag

2009-08-24 @ 13:43:25
Postat av: Åsa Hellgren

Kul att se och höra dina "syskon". Hälsa alla från mig. Kram Åsa

2009-08-24 @ 15:25:47
Postat av: bjär

har inte fixat skype och har kemiprov imorron så kan inte skypa med dig som vi sa. men ska fixa det så fort som möjligt :)

2009-08-24 @ 17:45:42
Postat av: Felicia

HALLUWA MICHBELLE , kul med filmer i want more :)

2009-08-24 @ 19:07:43
Postat av: Mamma

Helt fantastiskt kul med filmen. Jag tror att det bor en Felini i dig!!!

Tjejerna var jätte söta med sina gluggar och det verkar som om dom har känt dig hela sitt liv.

Bilderna var också jätte bra: barnen på stolen och när ni myser i morgonrockar, kanon!

Du anar inte hur många du glädjer genom att lägga ut bilder och text på din blogg. Det känns som om du är nära trots det fysiska avståndet. Tack för att du delar med dig!

<3 U!!!

/Mamma

2009-08-24 @ 19:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0