San Francisco

Sitter hemma hos Gretchen och Mike och väntar på mat. I bakgrunden hör man någon konstig musik som G tror ska vara lugnande..

Idag har jag varit inne i SF med de tyska utbytesstudenterna och shoppat lite. De är nice, Celia och Alina hade med sina host-sisters också, Carson och Catlin. När vi skulle hem hade vi min typiska tur. Vi sitter på tunnelbanan och chillar plötlsigt börjar det lukta bränt gummi och vi stannar. Efter några minuter meddelar chaffören att något blivit fel på tunnelbanan och att tåget måste repareras... så med 11 blocks kvar och 15 min to go, lämnar vi tunnelbanan och börjar gå/springa. 11 blocks är för er som inte vet det, gaanska långt... När vi kom till färjestationen kunde inte Celia hitta sin biljett MEN vi hann med båten så det var skönt, precis när vi gått på stänger dörrarna bakom oss.

Verkar som folk gillar när jag lägger upp bilder (inte för jag gjort det så många gånger, men ändå) sååå here you go



Det var med dessa som jag var i SF.
Från vänster: Jag, Sophie, Celia, Carson, Lisa, Catlin & Alina




På vägen dit var det som nästan varje dag, foggy. I Marin county (där jag bor) är det aldrig det..




Tog en milkshake på B&J, sa till killen att göra en god och boooy så god den var !




De hade även a big variety av smaker i pintfrom, en kosta typ 5 US dollars. (35-40 kr)
Köpte man fyra fick man dem för 4 US dollars (28-32 kr)




På eftermiddagen försvinner oftast dimman och så även idag, här ser ni the bay bridge




På Haight street såg vi även världens typ största hund, såg ut som en liten häst typ




Såhär stor var tassen jämfört med en människofot, typ en 39a




Avslutar med en bild på min host-mom, Juliana  från när vi satt på G's deck



MAMMA OCH PAPPA, JAG KOMMER NOG INTE KUNNA SKYPE KL 18, JAG SKA TILL FARMER'S MARKET MED DEN SVENSKA LADYN !!!

Kommentarer
Postat av: Pappa o Mamma

Det var riktigt kul med bilderna, ja!!!. Det är bra!! Vi blev lite lite haha.... sugna på en Ben&Jerrys - får väl bli IcaMaxi besök ikväll.

Bra bild - på Jules. Vi får skypa en annan dag.

Ha det bra på marknaden - bilder därifrån? Ja varför inte hehe.

/PoM

2009-08-23 @ 08:40:32
Postat av: mormor

trevliga bilder och intressant läsning! Tack för det Michelle!

2009-08-23 @ 09:12:04
Postat av: Anonym

JAG ÄR SJUKT AVUNDSJUK PÅ UTBUDET AV BEN & JERRY'S DU HAR DÄR!!! <3<3<3<3

2009-08-23 @ 11:18:03
Postat av: Felicia K

gud va gott med milkshake:O och det var en stooooooor hund:)

2009-08-23 @ 11:48:08
Postat av: Johan

Jag hoppas du och din familj redan har bokat in en väldigt speciell dag i april:) Free cone day:)Det måste vara USA.s största turistattraktionsdag:)

Hoppas du har kul där borta!

2009-08-26 @ 17:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0